טיפים באיפור לפורים

טיפים באיפור לפורים

איפור: מתי פרדו לצוות ירין שחף צלם-סידני גרסיני דוגמנית-סיון חודרה

רגע לפני שמתחילים להצטבע, ושנייה לפני ששולפים ארנק לקנות איפור. ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור מזהיר משימוש לא נכון במוצרי איפור, מסביר מדוע השימוש בטסטרים בעמדות המכירה מסוכן? ואיך זה שתמיד לקראת החג מוצרי האיפור הופכים לזולים? מדריך הישרדות לחג הססגוני:

1.מוצרי איפור – הינם מוצר היגייני לכל דבר, אין להשאיל או להחליפם מאדם לאדם, קיים חשש לדלקת עיניים, או גירוי עור.

2. אלרגיה- בעלי עור רגיש עלולים לפתח תגובה אלרגית למוצרי איפור מסוימים. מומלץ לבצע "טסט" ולצבוע אזור קטן מאחורי האוזן ולבחון את תגובת העור.

3.זמן חיי המדף של חומרי איפור הוא – כאשר מדובר בשפתון – עד שנה, צלליות – עד שנה וחצי, מייק אפ – בין חצי שנה לשמונה חודשים. )הכוונה מרגע החשיפה לחמצן ובתנאי שנשמרו במקום שאינו צובר לחות כמו ,חדר אמבטיה לדוגמא(

4.איפור הנצנצים – הכול כך מזוהה עם איפורי פורים, מסוכן במידה ומצא דרכו אל תוך העין. הנצנצים נצמדים לגלגל העין ולא ניתנים להסרה אלא בשטיפה בבית חולים. העדיפו נצנצים על בסיס קרם או ג’ל, כך אין סיכוי ש"יגיע" לאזור לא רצוי.

5.עפרונות איפור – שלא נמרחים בקלות עלולים לגרום לשפשוף ולשריטות בעור כתוצאה מניסיונות חוזרים לצייר בעזרתם. (שימוש באיפור בעזרת פחם או גירים צבעוניים, הינו מסוכן(

6.תרסיס צבע לשיער – אין לצבוע בעזרתם שום חלק בעור הגוף. כאשר צובעים שיער כדאי לשים קרטון או מגן כלשהו מעל קו המצח כך ששום רסס או אדים לא יגיעו לאזור העיניים.

7.ריסים מלאכותיים – מדביקים רק עם "דבק שפמים" מקצועי, כל שימוש בדבק אחר מסוכן במגע עם עיניים.

8 . לקראת החג, מוצף השוק בתכשירי איפור זולים המיוצרים בדרך – כלל במזרח הרחוק. אלה לרוב פגי תוקף. בעלי עור רגיש עלולים לסבול מגירויים . יש לקרוא היטב את התווית על המוצר גם לוודא אישור משרד הבריאות

9.זהירות "טסטר לפניך :אם רוכשים שפתון ומתלבטים בבחירת הגוון, אין להשתמש בטסטרים המוצאים ב"פארמים" – קרוב לוודאי שרבים ניסו אותם לפניכם ואלה הפכו למדגרה של בקטריות שעלולה להוביל לזיהום בחלל הפה. (כדי לבחון את הגוון, מניחים מעט מהטסטר על כף היד ומקרבים לשפתיים. בתום הפעולה מנגבים את היד במטלית לחות(

10.צבעי איפור המומלצים לציורי פנים הם צבעים על בסיס מים (צבעי איפור גוף) ניתן לצייר איתם בעזרת מכחול (ממש כמו בציור על דף). להשיג בחניות למכשירי כתיבה או בחניות איפור מקצועי.

לסיכום: כדי להכין את הפנים לאיפור יש לנקות היטב את הפנים בג’ל ניקוי, לאחר מכן, למרוח קרם לחות ורק אז לגשת למלאכת האיפור.

בהצלחה.

 

הוסף תגובה