קודם כל, החליטי להרגיש טוב היום

החיים מזמנים לנו אין ספור מצבי בחירה, לא תמיד אנו שמות לב ולא תמיד אנו מודעות לאפשרויות שלנו לנהל את עצמנו ולבחור את הרגשות שלנו. על מנת שנזהה את המנגנון הבסיסי של תנודות מצבי הרוח שלנו חשוב למפות ולבצע מחקר קטן אשר מועיל הרבה. לאחר המחקר הקטן אמצי לעצמך הרגלי חשיבה מתוך שליטה עצמית:


1. בוקר טוב לך! התעוררת? דבר ראשון החליטי להרגיש טוב היום!


2. צאי לחשיבה עם מטרה – שאלי את עצמך על מה אני רוצה לחשוב היום, סדרי לך עדיפויות.


3. תני תשומת לב לנושאים אותם את מעוניינת לקדם בעבור עצמך.


4. עשי בחירה להיכנס ל"שדה חיובי" זהו המפתח שלך לשליטה עצמית.


5. תרגלי שליטה במחשבות וברגשות חיוביים, לאחר שבחרת לחשוב על עניין חיובי הקשור בעצמך או בחייך, החזיקי את המחשבה לפחות חצי דקה בראש ואל תתני לדבר להפריע לך במהלך החצי דקה. מדי יום הקפידי "להחזיק" כמה שיותר זמן במחשבה שמעצימה אותך.


6. כשמתגנבות מחשבות שליליות אמרי להן בקול פנימי שקטו ובוטח "לא היום, אין לי מקום לזה" והסיחי עצמך בפעולה חיובית, למדי לתגמל את עצמך בפעולה חיובית למען עצמך בכל עת שמשתרבבת לך חשיבה מסרסת או מעיקה.


7. זכרי! – את המנהלת של עצמך ומותר לך להחליט מה את רוצה להרגיש ביחס למחשבה מסוימת או מצב חדש.


8. באימון אישי מקוון, מסייעת לך המאמנת להישאר בשדה חיובי, התעוררת, הגעת למחשב שלך בבית או בעבודה מחכה לך תזכורת באימייל על מה את צריכה להיות בפוקוס כפי שקבעת לעצמך בתחילת תוכנית האימונים.


9. סמלים והמחשה- כשאת מרגישה פתאום שאת "עומדת ליפול" לתוך שדה שלילי את עוצרת את ה"פטפוט הפנימי", מתרכזת ונכנסת שוב לשדה החיובי, על מנת לעזור לעצמך את יכולה לסמן את החשיבה עם סרט על היד או גומייה, או בשינוי קל בתסרוקת, או בכל אמצעי המחשה שתבחרי, כשהחשיבה נעלמה ואת שוב בשדה החיובי את מחזירה את הגומייה למקומה או משנה תסרוקת. נשמע קל מדי? מצחיק אולי? תבדקי, זה עובד!


10.אל תהססי להשתמש באמצעי מדידה אשר יילמדו אותך על עצמך ויסייעו לך להעצים את איכות חייך.


מאת דרורית גל-פז, מאמנת אישית בכירה


באדיבות CrazyLine, יותר אשה מאי פעם

הוסף תגובה