המזון שאנו אוכלים משפיע על תהליך ההזדקנות

על פי הרפואה הסינית, המזון ממנו אנו ניזונים יכול לזרז את תהליך ה"החמצה" של הגוף -כך גם נזדקן מהר יותר. ברוב המקרים רמת החומציות שלנו תלויה ישירות באורח חיינו.


ראשית עלינו לאכול מזון צמחי רב ככל האפשר. מזון נטול חומרים רעילים המגיעים עם הריסוס הרב. התפריט שלנו יהיה יותר טבעי ומיעוט מזון מתועש. המזונות החומציים הם לא בהכרח חמוצים, גם סוכר לבן או חום אשר לפני העיכול איננו חומצי אך בסוף התהליך הם הופכים לחומציים.


תפריט יומי לתזונה בסיסית בוקר: דייסת קוואקר על בסיס מים, כדי להמתיק ניתן להוסיף צימוקים, רצוי אורגנים. לחלופין ניתן לאכול לחם מחיטה מלאה המרוחה באבוקדו או בטחינה גולמית המעורבת בדבש. בקיץ ניתן לשלב אכילת סלטים חמים.


צהריים: סלט חי קטן המשלב ירקות למיניהם. דגן מבושל וירקות מבושלים. רצוי להוסיף כמנה עיקרית קטניות עוף או דג לפי בחירה.


ערב: בדומה לארוחת בוקר אך ניתן להוסיף גם יקרות מבושלים ופסטה. מוצרי חלב אינם מומלצים בגישה הסינית ובמיוחד אלה של הבקר. כדאי מאד להרבות ולשלב תבלינים רבים ככל האפשר בכל מזון המגיע לפינו. להימנע מאבקות מרק ומכל מזון מתועש אחר.


הקפדה על שעות קבועות לארוחות היא חשובה בהחלט, מומלץ לאכול את הארוחות ב-7:00 בבוקר, 13:00 בצהריים ו-19:00 בערב. השתייה היא חלק אינטגראלי של התזונה הנכונה. הסינים אינם צורכים מיצים ממותקים, על בסיס פירות וקפה אלא מים או תה. הירקות הם המרכיב העיקרי של התזונה הסינית. המתוק בתפריט מגיע בעיקרו מן הפרי ולא מממתקים. לכן לא ניתן למצוא על השולחן הסיני ממתיקים. המלח גם הוא אינו התבלין הראשי אלא אחד מיני רבים וממעטים להשתמש בו ובכמויות קטנות בלבד.


באדיבות פרופ' משה שטרנפלד, מומחה ברפואה פנימית ורפואה סינית


לאתר הבית

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.