איך לבחור חשמלאי ?

"אתה מכיר אולי חשמלאי טוב"? שגרתית ככל שתהיה, זו אולי השאלה ההגיונית ביותר, הפשוטה ביותר והיעילה ביותר בבואנו למצוא חשמלאי אמין ואחראי. אין חכם כבעל נסיון, ואם מי ממכרינו כבר התנסה בבעל מקצוע טוב ומוכן להמליץ עליו, כי אז אין לנו סיבה מיוחדת לפקפק בהמלצתו. כדאי כמובן לברר מה סוג העבודה אותה ביצע חשמלאי זה, ואם אנו זקוקים לסוג עבודה אחר – לשאול במפורש האם אותו חשמלאי מסוגל ומורשה לבצעה.

האם די בכך? לא! חשמל הוא נושא רגיש בעל השלכות בטיחותיות ומעשיות רבות. בעיות חשמל עלולות למרר את חיי הדיירים, לסכן את חייהם ולפגוע קשות ברכושם – החל בשריפת נורות או מכשירים חשמליים וכלה בדליקה קטלנית בדירה. כיצד נדע שאותו חשמלאי "מומלץ" אכן יודע את מלאכתו ומורשה לבצע את המטלות הדרושות?

כלל ראשון: רשיון

חשמלאי אמין חייב להיות חשמלאי מורשה – בעל רשיון ממשלתי רשמי לעסוק בחשמלאות. חשוב מאוד לדעת, כי ישנן כמה דרגות של רשיונות חשמלאות, ולא כל בעל רשיון מורשה לבצע כל פעולה! בעל רשיון "חשמלאי-עוזר" חייב לעבוד בפיקוח חשמלאי מוסמך, בעל רשיון "חשמלאי מעשי" מוגבל לעבודות חשמל מסויימות וחייב גם הוא לעבוד בפיקוח חשמלאי מוסמך, ורק בעלי רשיון "חשמלאי מוסמך" או "חשמלאי ראשי" רשאים לעבוד ללא פיקוח ולבצע את כל סוגי עבודות החשמל הביתיות. למידע נוסף אודות התנאים למתן רשיון חשמלאי ראה תקנון שפורסם באתר "משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה".

הוסף תגובה