סביבה תומכת ומפרגנת היא תנאי להצלחה בהגשמת יעדים?

החיים הם מסע, כל תהליך בחיים הוא מסע, הגשמת יעדים זה מסע, הצלחה היא מסע. כאשר אתם יוצאים למסע חדש להשגת יעדים בחיים, אתם צריכים להצטייד בתכנית מסודרת, ליווי מקצועי, סביבה תומכת ולעשות מעשה. לפעמים דבר מכל זה אין לכם, אינכם יודעים מה אתם רוצים באמת, אין לכם תכנית, אין ליווי מקצועי אולי כי עדיין אינכם יודעים מי האדם, או התכנית המתאימה לכם ביותר, ולכן צריך לעשות את הצעד הראשון, משם תראו מהו הצעד השני, כל צעד נוסף יאפשר לכם לראות את הצעד הבא.

 

סביבה תומכת ומפרגנת

אם עשיתם את הצעד הראשון, השלב הבא הוא סביבה תומכת. סביבה תומכת ומפרגנת נותנת לכם רוח גבית, במקרה זה אתם בדרך להגשמת היעדים במהירות ובקלות, אבל אם לא תכינו נכון את הסביבה שלכם היא עלולה לתת לכם רוח נגדית ולהפעיל לחץ בלתי נסבל עד כדי ויתור על הסביבה או ויתור על החלום.

 

על איזו סביבה אני מדבר?

הסביבה הם ההורים, בני הזוג שלכם, הבוס, האחים, הילדים, החברים הכי קרובים, בעצם כל מי שנמצא הכי קרוב אליכם בחיים. זו הסביבה המשפיעה והיא יכולה לגרום לכם לעונג או לנגע, לכאב או לשמחה, להתקדם אל החלום שלכם או לוותר עליו.

 

המטרה: להפוך את הסביבה לתומכת ומפרגנת.

סביבה תומכת הוא מרכיב חיוני וקריטי להגשמת יעדים, אני רואה במהלך השנים אנשים רבים שעושים את כל הדרך בהצלחה רבה, משקיעים בלימודים, אבל הם באים עם ספקות שהסביבה משדרת להם כל יום. מצב רוח כזה לא מאפשר להם להמריא ולהיות הכי טובים שהם יכולים להיות והרבה פעמים התוצאה עצובה והם נתקעים והחלום נגוז.

 

בהרבה מקרים הסביבה הקרובה תפרגן לכם ויעודדו אתכם, אבל הם חוששים באמת והם ישאלו הרבה שאלות כדי להגן עליכם, הרבה פעמים השאלות האלה הם כמו וירוסים שאוכלים כל חלקה טובה ואז אתם מתחילים להטיל ספק ביעדים שלכם.

ראיתי אנשים שנרשמו לפורום לוסקי, כדי להגשים חלום אחד שלהם.

החלום יכול להיות שיפור הזוגיות, או מציאת זוגיות חדשה, החלפת מקצוע, או שינוי מקום העבודה, אנרגיה לפתיחת עסק, הנעת העסק לדרגה הבאה, או טיפול בבעיה בריאותית. כל אחד מהחלומות האלה נכונים וחשובים לחיים, אבל כאשר תהיו לפני קבלת החלטה להירשם לסדנה או כאשר תהיו כבר בתוך הסדנה ויראו את השינוי המתחולל בכם ויראו שאתם עומדים להשתנות ולשנות את החיים שלכם מקצה לקצה ולהתקדם לשלב הבא בחיים, הם יגידו לכם: "אתה נראה אחרת". "אתה בן אדם אחר", "השתנית", "אתה כבר לא שייך", "האף שלך בשמיים", "תפסת מרחק מהמשפחה והחברים שלך", "מה כבר לא נעים לך להיות איתנו"?

 

אתם צריכים לדעת שההתנגדות של הסביבה הכי קרובה שלכם לשינוי היא מובנית, אף אחד בסביבה שלכם אינו מעוניין שתלמדו או תתפתחו, או תהיו עשירים פתאום, ההצלחה שלכם מאיימת על הסביבה שלכם ולכן תמיד תהייה התנגדות של הסביבה שלכם, הסביבה הכי קרובה לא תפרגן לשינוי שאתם רוצים לחולל.

כל שינוי מסכן את המעמד ואת המקום המיוחד של הקרובים אליכם.

הם רוצים שלא תשתנו להם, הם רוצים אתכם כמו שהייתם תמיד. כל שינוי שלכם מסכן אותם ואת הקשר שלהם אתכם ולכן באופן טבעי הם יתנגדו וימצאו את כל הסיפורים, התירוצים והרציונל, שנראה לכאורה נכון, למה השינוי לא נכון עבורכם.

הם יגידו לכם שזה יקר מידי, הם יגידו לכם שזה לא בשבילכם, שזה יגרום לכם להפסיד את העבודה הנוכחית שלכם, שאתם עלולים להיכנס ללחץ, שאתם לא רואים נכון, זה רחוק מידי, אתם לא מתאימים לזה, זה גדול עליכם, הסדנה הזו בכלל זו כת, טוב לכם בסך הכל כרגע היכן שאתם למה אתם צריכים שינוי, בשביל מה כל זה, אתם לא רואים שכולם מתנגדים, אולי אנחנו רואים משהו שאתם לא רואים, זה רק לטובתכם… והרשימה ארוכה מאוד וההתנגדות היצירתית רק הולכת ומתעצמת.

הנה דוגמאות מהעבודה הקרובה שלי, אני רואה סטודנטים שבאים ללמוד במכללת לוסקי מקצוע חדש ומבוקש לחיים, הסטודנטים נאבקים עם משימות רבות ומטלות שבית הספר מבקש כדי להכשיר אותם כמטפלים מצטיינים שנותנים מעל ומעבר והם בעצמם נדרשים להיות מצטיינים במה שהם עושים, במצב הרגיש והעדין הזה כל דבר משפיע, אבל דווקא כאשר אדם דבק בחלומות שלו, הסביבה מגבירה את הלחץ וההתנגדות.

 

במקרה הטוב התוצאה לא נעימה, אבל יש מקרים חמורים בהם בן הזוג רואה בלימודים של בת זוגו יעד מאיים והוא מתנגד, אני ראיתי גם מקרים בהם האישה ויתרה על החלום שלה, וגם ראיתי מערכת יחסים שנהרסת ומגיעה לכדי פרידה ופירוק המשפחה על רקע זה.

 

ראיתי גם יחסי הורים וילדים מתחדדים ואם הייתה תמיכה כספית מצד ההורים היא נעלמת ונפסקת לפתע. מה שאני מתאר כאן הוא תהליך אנושי טבעי שחייבים להתייחס אליו כחלק מהמשימה שלכם לבצע שינוי פנימי ולהגשים חלומות. אפשר לחולל שינוי תוך התעלמות מהסביבה ואז התוצאה יכולה להיות איבוד הסביבה הקרובה וכל מה שמתלווה אליה ואפשר להגשים חלומות מתוך הבנה שהסביבה הוא אחד המרכיבים שיש לטפל בו בצורה נכונה, להכין את הסביבה ולהפוך אותה לסביבה תומכת ולרוח גבית שתסייע לכם להגשים את החלומות שלכם במהירות ובקלות.

 

מה צריך לעשות?

הנה הצעדים הדרושים כדי להפוך את הסביבה שלכם לתומכת ולרוח גבית שתניע את החלומות שלכם בעוצמה, במהירות ובקלות.

 

הגדירו לעצמכם יעד בהיר ופשוט.

א. אם החלטתם ללמוד, ושוב דוגמה מהתחום שלי, אם החלטתם ללמוד במכללת לוסקי כדי לקבל הכשרה למקצוע טיפולי מבוקש, אתם חייבים לומר לעצמכם כך: "אני מטפל, מתן טיפול ועזרה לאחרים זה הייעוד שלי, זה מה שתמיד רציתי וזה מי שאני", אם תוכלו לומר את המשפט הזה לעצמכם ולחזור עליו עוד ועוד, לחלום אותו, לרקוד אותו, לשיר אותו עד שאתם בעצמכם תהיו שם, אז הצעד הראשון להגשמת החלום של להיות מטפל בוצע וכעת עליכם להמשיך לצעוד בבטחה לשלב הבא.

ב. אם החלטתם ללכת לסדנה, שוב בתחום שאני עוסק בו אם החלטתם להירשם לפורום לוסקי, לשלושה ימים מלאים ועמוסים בידע שיסייעו לכם להגשים את אחד החלומות שלכם, בזוגיות, ביחסי הורות, או בהצלחה כלכלית, או בתחום הבריאות. כל יעד שהוא בבחינת שינוי אישי שיוביל אתכם אל הדרגה הבאה בחיים שלכם, אתם חייבים לומר כך: "אני עשיר שמח, סקסי, אהוב, בריא, ומצליח בכל תחום בחיי"

תגידו את המשפט הזה לעצמכם, רשמו אותו על לוח החלומות שלכם, תחלמו אותו, תשירו אותו עד שאתם בעצמכם תהיו שם, זה הצעד הראשון להגשמת החלומות שלכם.

תשאלו את עצמכם למה אתם רוצים את השינוי?

תגיעו למסקנה פשוטה והיא שהחלומות שלכם יביאו לכם ולסביבה שלכם שמחה, אהבה, בריאות ושפע בחיים.

היו מוכנים, היו מחויבים לעצמכם ולחלומות שלכם.

כאשר אתם מספרים על החלומות שלכם לאנשים הכי קרובים או למעביד שלכם, חשוב שאתם תהיו כבר שם בחוויה שלכם, המוכנות הזו שלכם, המחויבות וההתלהבות שלכם היא שמונעת התנגדות מצד הקרובים לכם או מהבוס.

אם תפגינו היסוס או חוסר וודאות ביחס למה שאתם רוצים בחיים, יגבר הלחץ וההתנגדות של הסביבה תהייה בלתי נסבלת. הרבה פעמים אתם פשוט תוותרו על החלום כבר בהתחלה.

תביאו את הקרובים שלכם לחוות בעצמם את התהליך.

הוודאות שלכם והתלהבות עוזרים, אבל הדבר שתמיד עושה את השינוי הוא פשוט להביא את האנשים היקרים שלכם, ואת אלה שמשפיעים עליכם. להביא אותם אתכם לתוך התהליך, ברגע שהם יהיו כמותכם בתוך התהליך, יחוו את החוויה שאתם חווים, הם לא רק יפסיקו להתנגד, הם אלה שיתמכו ויעודדו אתכם. ובכלל גם להם תהייה הזדמנות לשפר משהו ביכולות שלהם ולעלות לשלב הבא בחיים.

לאן מביאים אותם?

אז לדוגמה, אם החלטתם ללמוד מקצוע טיפולי במכללת לוסקי, או שהחלטתם להשתתף בפורום לוסקי, באחד משני המקרים ההמלצה שלי היא להביא אותם אתכם לפורום לוסקי, לשלושה ימים שבהם הם ילמדו ויחוו את החומרים של שיטת לוסקי והם בעצמם יבצעו שינוי לטובה בחיים שלהם.

ההמלצה היא להגיע לפורום לוסקי עם בן הזוג או עם החבר הכי טוב שלכם או עם אחד ההורים, או עם הבוס שלכם, ראיתי את המקרים האלה במו עיני, שילדים באים עם אחד ההורים, עם אחים, עם הבוס, זה מה שעושה את השינוי האמיתי, זו הרוח הגבית הטובה ביותר שתוכלו לקבל.

אם לא הצלחתם להביא את הקרובים שלכם לפורום לוסקי, לשלושה ימים מלאים, אני ממליץ להגיע איתם לערב האורחים המיוחד שמסכם את הפורום או לבוקר הגשמת חלומות, הרצאה של ארבע שעות שהיא בעצמה נותנת ערך עצום לחיים וגורמת לשינוי דרמתי אצל כל השומעים.

החלק המכריע בכל התהליך שתארתי כאן ושעליו אני שם דגש מיוחד הוא החוויה האישית של הקרובים לכם במה שאתם בעצמכם חווים, אנשים לא מקשיבים, אבל אם יחוו את החוויה שאתם חווים יחד איתכם ועם אותם מורים שמהם אתם לומדים, תהייה לכך השפעה מכרעת ואז הדרך תהייה פתוחה עבוכם כמו נסיעה באוטוסטרדה, זה יהיה פשוט ואז תוכלו להגשים את החלומות שלכם במהירות ובקלות.

לאתר "מכללת לוסקי", הנה קישור תמצאו שם מכתב אישי ממני, לכניסה לחץ כאן 

הוסף תגובה