משכב לידה

בתקופת משכב הלידה, שאלו שישה שבועות שבהם הגוף חוזר לעצמו מהעבודה הקשה של הלידה והשינויים של ההיריון, כדאי לנוח ולהניק.
במידת האפשר הימנעי מלבשל, לנקות, לארח, כביסה, וכל פעילות אחרת שגוזלת אנרגיה. בתקופה הזו חשוב להתחזק ולנוח. גם כי הגוף זקוק לשיקום הזה וגם הלילות לא כמו שהיו פעם ואת ישנה פחות, וגם התינוק החדש ואתם ההורים מסתגלים למצב החדש כמשפחה.
אז הנה כמה טיפים שיעזרו לעבור את השבועות הלא פשוטים הללו:
1. הכיני לי את הארוחות שלך לכל היום מראש-כריכים, חמגשית עם כל האוכל מוכן למיקרו,סלט. כי במהלך היום אין זמן לעשות את זה כשאת לבד עם הילד ולרוב יוצא שאת לא אוכלת מסודר ומזין.
2. במידה ולא הספקת לאכול את הארוחה שהכנת לך- שימי לך ליד השידה אגוזים ופירות יבשים. הם מזינים מאוד, עם ערך תזונתי גבוה ונותנים אנרגיה. הם זמינים ולא דורשים קירור. פתרון מעולה לנשנוש עם ההנקה.
3. בקשי עזרה! כשמגיע מישהו לבקר אל תתביישי לבקש מה שאת צריכה. בשביל זה הוא/היא באו. אף אחד לא מצפה להתארח עם קפה ועוגה אצל אישה שרק ילדה.
4. קחי לך עזרה מקצועית-בבישול,טיפול בבית או בילד. בהתאם למה שאת זקוקה לו כרגע. אם זה קשה מבחינה כלכלית אפשר לבקש שיקנו עבורכם עזרה כזו במקום עוד מתנה לתינוק.
5. גם אם את מניקה, בלילה בן הזוג יכול לעזור! בין ההנקות הוא יכול להרגיע, להחזיק לגרעפס, להחליף חיתול. כך שכל מה שישאר לך זה להניק ולחזור לישון (גם זה לא מעט בכלל).
6. להיות רגועה ונינוחה עם שתיה מרובה אלו הדברים החשובים ביותר כדי שההנקה תצליח והגוף ייצר מספיק חלב.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.