טיפים לתוכניות חיסכון

תוכניות חיסכון הן הכלי היעיל ביותר להגעה ליעד חיסכון פיננסי גבוה. ישנן תוכניות חיסכון רבות בקרב הציבור כיום בסכומים של מעל 100,000 ₪ אשר החלו את דרכם עם הפקדה חודשית של 100 או 200 שקלים בחודש. כאשר ישנה מודעות לחיסכון וכאשר ישנה מחויבות לתהליך, ניתן להגשים מטרות ושאיפות בחיים. אם רוצים להגיע ליעד אשר עלותו גבוהה יחסית, ניתן לחסוך שקל לשקל ולהגיע ליעד. הגשמת מטרות כגון: רכישת רכב חדש, עזרה לזוג צעיר בחתונה, הון עצמי ראשוני לרכישת דירה, חופשה חלומית בחו"ל, מימון לימודים אקדמיים ועוד שאיפות סטנדרטיות ניתנות למימון באמצעות תוכנית חיסכון ייעודיות אשר נבנתה ותוכננה מבעוד מועד.

כיום, מוצעות תוכניות חיסכון רבות ומגוונות הניתנות לתכנון, מתוכנית חיסכון לילדים לכל מטרה ועד תוכנית חיסכון להשכלה גבוהה ואף תוכנית חיסכון להגשמת חלום הדירה. ניתן לתכנן תוכנית חיסכון לכל מטרה מה שחשוב שיעד החיסכון תהיה מוגדרת מראש ושתהיה משמעת להפקדה חודשית בסכום קבוע על מנת להגיע להגשמת המטרה.
על מנת לקצר את הדרך להגשמת המטרה ניתן לשפר את הריבית אשר מספקת התוכנית וזאת ניתן על ידי שימוש בניירות ערך. כמובן שכאשר משקיעים בניירות ערך ישנו סיכון מסוים ולכן, לתוכנית החיסכון שלנו נדרשת ליווי איש מקצוע.
דגשים חשובים בבניית תוכנית חיסכון

פנינו למרכז הישראלי לחיסכון על מנת שיסייעו לנו בתכנון תוכנית החיסכון ולהלן התובנות:

• ככל שנתמיד ונחסוך לטווח ארוך, נוכל לרתום את כוח הריבית דרבית לטובת תוכנית החיסכון שלנו וכך להגדיל את תוחלת הרווח בתוכנית.
• שימוש בניירות ערך בתוכנית החיסכון הוא כמעט הדרך היחידה להניב תשואה ריאלית חיובית ובעצם כך לא לשחוק את כוח הכסף ולהניב ריבית אשר גבוהה מהאינפלציה.
• שימוש בתוכניות חיסכון מודרניות ולא בפיקדון או תוכנית חיסכון בנקאית הוא עדיף הן בפרמטר הנזילות, הן בתוחלת התשואה והן בגמישות התוכנית.
• אם ניתן לשלוט ולתכנן את מסלול ההשקעות בתוכנית החיסכון, רצוי יהיה להקטין רכיבי סיכון ככל שנתקרב לתום תקופת החיסכון.
• שימוש נבון וליווי של מקצוענים כדוגמת המרכז הישראלי לחיסכון יכול לשפר ולייעל את תוכנית החיסכון שלכם.

טיפ – התמדה ומשמעת תוביל לתוצאות
חיסכון לטווחים ארוכים דורשים משמעת גבוהה והתמדה. לאנשים שקשה להם עם התמדה מומלץ לנתק את התוכניות מההתנהלות השוטפת בחשבון הבנק ולנתב את ההפקדה בהוראת קבע ממש כמו תשלומים קבועים אחרים שלא ניתן לבטלם. רק בצורה כזאת תזכו לראות תוצאות שאליהם אתם שואפים בעתיד.
לפני סיום, חשוב להדגיש כי תוכניות החיסכון הן הדרך הטובה ביותר להגשים חלומות עתידיים מבלי להכביד על חיי היום יום. בכדי להבטיח עתיד כלכלי ורווחה של יקירכם גם בזמנים קשים מומלץ לחסוך כמה שיותר מוקדם.

הוסף תגובה