הרכב ג'אז לאירוע ; איך לבחור וכיצד להתאים?

כאשר אתם מתכננים אירוע, אתם נמצאים במצב בו עליכם לדאוג להרבה פרטים בו זמנית: להזמין מקום, לדאוג לרשימת מוזמנים, לעבוד מול ספקי שירות שונים וכל זה תחת מגבלות זמן ותקציב. אז קודם כל מזל טוב לרגל האירוע! ועכשיו לעבודה…

מוזיקת הג'אז צמחה בניו-אורלינס שבארצות הברית ובמקור נוגנה בעיקר בתזמורות של כלי נשיפה ממתכת. מוזיקת הג'אז שבתחילה שימשה כמוזיקת ריקודים, מוזיקה של תזמורות צעידה ומוזיקה "קלה", התפתחה עם השנים ותפסה מקום של כבוד בז'אנר המוזיקה ה"אמנותית" והסתעפה לענפים ולסגנונות רבים ומגוונים, כשביניהם: Swing, Gypsy, Latin jazz, Cooljazz, be-bop, fusion ועוד, כשמה שמשותף לכול הסגנונות הוא מוטיב האלתור בזמן הנגינה. האלתור במוזיקת הג'אז מייחד ומבדיל אותה מסגנונות מוזיקליים אחרים, מייצר אווירה אותנטית והופך אותה למתאימה במיוחד לאירועים, שכן הקהל והנגנים נמצאים בדיאלוג לאורך האירוע וזו חוויה מרוממת ומהנה…

להקת ג'אז יכולה להיות מורכבת מדואט (שני נגנים) ועד רביעיית נגנים ואף יותר:

דואט ג'אז: דואט הוא הרכב ג'אז אינטימי שיורכב מגיטרה ושירה או גיטרה וסקסופון. בגלל גודל ההרכב וסוג הכלים נוצר סאונד אינטימי ורך שמתאים לאירועים בסגנון מסיבת יום הולדת בבית, אירוע רומנטי במסעדה וכל אירוע שאין בו הרבה משתתפים.

שלישיית ג'אז: זהו הרכב ג'אז כמעט מלא, שכבר נותן נפח סאונד מלא, ונוכחות של להקת ג'אז. לדוגמא: הרכב של גיטרה, בס ותופים, או גיטרה בס וזמרת. אם אתם מעוניינים בהרכב גדול יותר מדואט, אבל עדיין רוצים לשמור על רכות הסאונד, ניתן לבחור את האפשרות השנייה – שלישיית נגנים ללא מערכת תופים. בהזדמנות זו כדאי לציין שמערכת תופים של ג'אז, בשונה מסגנונות מוזיקליים אחרים, היא מערכת צנועה שלא מייצרת הרבה "רעש", והרכב עם תופים ייתן "דרייב" למוסיקה וקצב סווינג עסיסי!

רביעיית ג'אז ומעלה: (אם עוד לא התייאשתם..): תוסיפו להרכב הקודם של השלישייה סקסופון או זמרת, וקיבלתם רביעייה. לדוגמא: גיטרה, גיטרה בס, תופים ושירה. ניתן לתגבר את הרביעייה בסקסופון, חצוצרה ועוד.

באירועי קונספט, אירועי חג, וכל אירוע שדורש איפיון מיוחד, ניתן להתאים את סגנון הקטעים באופן ייחודי לאירוע, כגון ג'אז ישראלי, שיר ליווי לחתונה, שיר לחתן הבר מצווה ועוד.

לסיכום, מומלץ לבחור הרכב ג'אז מקצועי ועם המלצות, שמורכב מנגנים מנוסים בתחום האירועים. הרכב שיידע להתאים עצמו לאירוע שלכם, ולתת לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר.

לפרטים נוספים, לייעוץ ולליווי אישי, אנא צרו קשר דרך הכתובת הבאה http://www.cooljazz.co.il/

הוסף תגובה