איך לבחור שרת אחסון ייעודי

קבלת ההחלטה לגבי שרת האחסון הייעודי הטוב ביותר אך במחיר לכל כיס יכולה להיות משימה לא קלה בכלל, ורוב הסיכויים שתדרוש זמן והשקעה רבה. בדיוק עקב סיבה זאת , החלטנו להקל עליכם בבחירת שרת האחסון הייעודי שיתאים לכם. כאן תוכלו לסקור את המדריך המלא בבחירת שרת האחסון הייעודי הטוב ביותר עבור האתר שלכם, תוך התחשבות ב: טכנולוגיות שיידרשו מהשרת, מגבלות מבחינה כספית, דרישות וצרכים עסקיים, וכמו כן תוכלו לסקור מספר סקירות דוגמאות לשרתים ייעודיים.

מאפייני שרת ייעודי
הרי רשימת המאפיינים שעליכם לרכז על מנת לקבל את ההערכה המדויקת ביותר אודות הצרכים והטכנולוגיות שאתם תצטרכו מהשרת הייעודי שלכם:
• מערכת ההפעלה של השרת הייעודי OS – .
o שרת ASP.NET או MS SQL , אתם תזדקקו לשרת Windows ייעודי.
o במקרה של קוד פתוח כמו Apache, PHP, או MySQL שרת Linux יהווה הבחירה המתאימה ביותר.
• מסד נתונים ושרת רשת– כמות זיכרון ה RAM לו אתם תזדקקו תלוי בעיקר בטכנולוגיות בהם האתרים שלכם משתמשים. במקרה ואתם מתבססים על Windows, Java או Ruby. אתם תזדקקו לכמות רבה יותר של זיכרון RAM
• ביצועים – אתם תזדקקו לשרים בעלי מעבדים של מספר ליבות, או שרתים בעלי מספר מעבדים עבור שרתי: SQL, שרתי מדיה, שרתי וירטואליזציה, או שרתים ייעודיים בעלי מטרות מיוחדות כמו שרתי משחק או שרתי צ'אט, רוחב פס – אם אתם מתכננים לאחסן כמויות לא קטנות של תמונות, קבצי מדיה או סרטוני פלאש, רוחב הפס שאתם תידרשו מספק האחסון שלכם הוא קריטריון מרכזי כדי לשמור על חווית גלישה איכותית לגולשים באתרים שלכם.
• ממשק ניהול – אין תחליף לשירותי ניהול כוללים על ידי מומחי רשת. אם אתם זקוקים למומחה רשת שינהל את השרת עבורכם, עליכם לבחור בחבילות אחסון מנוהלות עבור שרתים ייעודיים. חברות האחסון מציעות שירותי הדרכה ותמיכה נרחבים, במיוחד עבור שירותי אחסון בשרתים ייעודיים.
• מיקום שרת – האחסון הפיזי של השרת הייעודי, יש השפעה על איכות, ביצועי וההתאמה של השרת לקהל היעד של האתרים שלכם ויש להתחשב בכך בבחירת מיקום אחסון השרת הייעודי שלכם ולכן למיקום חוות השרתים של השרת הייעודי שלכם השפעה ניכרת על ביצועי הקצה של האתר שלכם.
מחירים
לרוב מגבלות תקציביות , והמחירים של שירותי האחסון יאזנו את הדרישות והצרכים הטכנולוגיים שלכם:
תשלום חודשי עבור שרת ייעודי
• תשלום חד פעמי עבור התקנה – לעתים תדרשו לשלם תשלום חד פעמי עבור התקנה והגדרת שרת ייעודי.
• רכישה של רישיונות עבור מערכות, ותשלום חודשי קבוע עבור רישיונות אלה – מערכות הפעלה, ניהול מסדי נתונים או תכנות וירטואליזציה הן מערכות שיצריכו תשלום בתצורה כלשהי, חד פעמית או חודשית.
• שדרוג מערכות – אם אתם רוצים לשפר את הביצועים של השרת שלכם, לשדרג מערכות או יישומים מתקדמים כמו RAM חדש או דיסק קשיח חדש תצטרכו להשקיע תקציב נוסף כדי לשפר את הביצועים של השרת הייעודי שלכם.
• עבודות תחזוקה לא מתוכננות – ייתכן ותדרשו בשירותים מתקדים של תחזוקה עבור שרתים ייעודיים. שירותים אלה יכולים לכלול את שדרוגי המערכות, ולעתים גם טיפול בתקלות או שיבושים במערכות ההפעלה, נפילות מערכת, פרצות אבטחה ועוד מקרים שונים בהם תזדקקו לתמיכה של מומחי רשת.
שימוש יתר במשאבי שרת
ישנם מקרים בהם עלויות שלעתים קרובות "מתפספסות": ולכן חשוב מאוד לגלם את החישובים הנוספים הללו בעלויות של השרת הייעודי. נוסף על כך, גם עלויות של חריגה ממשאבי השרת הייעודי עלולות לעלות סכומים נוספים, זאת כאשר אתם חורגים מהגודל המרבי של שטח האחסון על גבי השרת הייעודי שלכם, עלויות עבור טיפול בכשל מערכות, עלויות הדרכה ופיתוח של צוות תחזוקה, שירותי גיבוי ושחזור, ובדיקה האם ספק האחסון שלכם מספק שירותי העברה, התקנה , והאם הוא דורש תשלום עבור ביטול חבילת אחסון על גבי שרת ייעודי.
בדיוק כמו יתר העלויות והתשלומים שפורטו לעיל, אתם צריכים לוודא האם התשלומים הנדרשים הם חד פעמיים, ואם לא אז כמה הם עולים בדיוק בכל חודש והאם הם חוזרים על בסיס חודשי.
אתם תיווכחו לדעת כי ישנם הבדלים משמעותיים בין ספקיות אחסון ושרתים ייעודיים לאחר חישוב של כלל העלויות הללו. חישוב המחיר הכולל עבור בעלות מלאה על שרת ייעודי הכרחית כדי לוודא כי אתם ממצים את המרב מההשקעה התקציבים שלכם, ולוודא שאתם מקבלים את האפשרויות הטובות והמתאימות ביותר לצרכים שלכם, במחיר הטוב ביותר.
בחירה בחרת אחסון ושרת ייעודי איכותיים ואמינים הכרחית להצלחת העסק שלכם!
הצרכים והדרישות של העסק שלכם
יש להתאים את השרת הייעודי שלכם, המערכות, היישומים והאפשרויות שאתם בוחרים לדרישות ולצרכים העסקיים של האתר או האתרים שלכם.
• אתר מחסר אלקטרוני – אתר מסחר מקוון מצריך גישה מאובטחת לשרתים ווידוא אמינות של נתונים מתקבלים.
• גיבוי מפני כשלים ונפילת מערכות
• High availability
• דרישות אבטחה מתקדמות כמו חומת אש, הגנה מפני התקפות DDOS, או התקנה של רשת פרטית.
• מתן שירותים מתקדים נוספים כמו דיוור, ניהול תיקיות, לוחות שנה…
• וכל צורך או דרישה ייחודית לעסק שלכם.
• ניהול תיקיות וקבצים בעלי נפח גדול
כעת, לאחר שערכתם מחקר ראשוני, אודות הטכנולוגיות הדרושות, מגבלות תקציביות, ודרישות עסקיות ייחודיות של העסק שלכם, אתם מוכנים להתחיל בתהליך בחירת והתאמת השרת הייעודי שלכם. ואם לא, ספק האחסון שתפנו אליו יהיה מוכן לפרט בדיוק את הכתוב לעיל!

הוסף תגובה