אכילה מסודרת, תשמור על רמות סוכר תקינות בדם

החורף מביא איתו צורך עז במאכלים מתוקים ובפחמימות. זאת משום שעם הגעתו של החורף רבים מאיתנו חווים שינויים במצב הרוח, ואפילו תחושת דכדוך בלתי מוסברת. במצב זה אנו נוטים לאכול יותר פחמימות משום שהן מעלות את רמת הסרוטונין במוח, ובכך משפרות את מצב רוחנו. אכילה מסודרת, כל שעתיים-שלוש, תשמור על רמות סוכר תקינות בדם וכך גם על רמות סרוטונין קבועות, דבר שיפחית את הצורך במאכלים מתוקים. כדאי לא להפריז במרקים, מיצים ומשקאות חמים מתוקים, כיוון שהם יכולים להכיל כמות בלתי מבוטלת של קלוריות, סוכרים ושומנים. מומלץ גם לזכור שניתן לשפר את מצב הרוח גם בעזרת דברים שאינם מזון. פעילות גופנית למשל גורמת להפרשת אנדורפינים אשר משפרים את מצב הרוח וגורמים לתחושות חיוביות.


מאת שרון בן יהודה, הדיאטנית הראשית של "מרזי מורית" ומאמנת כושר מוסמכת


באדיבות CrazyLine, יותר אשה מאי פעם


 

תודה! כבר אהבת את זה.