אין כשלון – יש רק משוב!

כולנו מכירים אותם, לא? ה"מצליחנים" האלה שהכל בא להם בקלות, אלה המגיעים להצלחות מדהימות מבלי להזיע יותר מדי. האמת היא שיש פה הרבה מיתוס ומעט מציאות…מרבית המחקרים שנעשו על "מי הם המצליחנים" מצביע על תופעה מאוד מעניינת: המצליחנים לעיתים קרובות הם גם אלופים בתחום אחר- קוראים לזה "כשלון". מסתבר שהאדם המצליח מפתח את היכולת וההרגל לראות בכל "כישלון" שיעור נוסף, עוד קרש קפיצה למטרה הבאה.


מה אנחנו, אנשים מהשורה, יכולים לקחת לחיינו, לחזק את עצמנו בנושא כשלון וניצחון? ישנם מספר טיפים שיכולים להטיב עמנו:


1. אין כשלון – יש רק משוב! ככל שנסגל את עצמנו לראות כל דבר שקורה כבעל "משמעות" לקראת הדבר הבא שאותו בכוונתנו לעשות, "הכישלון" מאבד את כוחו לנטרל את מוחנו ואת מעשנו. אימוץ תפיסת ה"קרש קפיצה עם הפנים קדימה" מעניק לנו עוצמה רבה, יחס חיובי, ופועל להפחית מאיום ה"סטרס" בחיי היום-יום.


2. הכישלון הוא לא אישי – אלא בתוצאות – כישלון מתייחס לתוצאה, התנהגות ולא "לבן-אדם". אנו חייבים לראות את הכישלון כמו שהוא – בתוצאה של פעילותנו – לא כהצהרה, חלילה, על ערכנו או יכולתנו כבני-אדם! חשוב להבין את ההבדל בין הנקודות האלה במבטנו על עצמנו ועל מטרותינו!


3. תעשה את זה שונה – נו, אז לא הצלחת במשימה…זה מה שקרה, זאת כבר חלק מההיסטוריה- כבר "מת"…מה אתה מוכן לעשות שונה בפעם הבאה שאולי כן יביא את ההצלחה?


4. תחזור למגרש – אם אתה לא על המגרש, אתה לא במשחק. פשוט מאוד. תחזור כמה שיותר מהר למקום בו היית…ותמשיך משם, עם הידע וההסתכלות החדשים שיש בידך.


5. מבנה תומך – כבני אדם באמת לא נועדנו לעשות את כל זה לבד. "תסתדר לבד" זה עוד מיתוס שכדאי לשבור למעננו ולמען הצלחתנו, לטובת "טובים השניים מהאחד" (קהלת). קח לך מאמן, תבקש מידיד להזכיר לך מידי שבוע על מה שהתחייבת, תחפש אדם שקרוב לך שיקשיב לקושי וישקף את מה שהוא רואה. ייתכן מאוד שהוא יראה את זה קצת אחרת ממך…


אז בפעם הבאה שתראו את ה"הוא" שכל-כך קל לו בכל דבר, שההישג מגיע בהינד עפעף, תעצרו ותחשבו רגע. תחשבו ותדמיינו כמה כישלונות ייתכן ועברו בחייו בכדי להגיע לאן שהגיע. תחשבו קצת…ותחזרו למגרש.


מאת רוני דוניץ', מאמן אישי ועסקי


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי

הוסף תגובה