הנחיות להתקנת מעלית חדשה בבניין ישן

ישנם מספר כללים בסיסיים שצריך ליזכור כשרוצים להתקין מעלית חדשה בבניין ישן.

הכלל הראשון הוא להשיג הסכמה של לפחות שני שליש מהדיירים על התקנת המעלית. מומלץ בשלב הזה גם לקבל אישורים על תשלומים (בהערכה גסה כמובן) מדיירי הבית שהסכימו. דיירי קומת הקרקע לא מחויבים לשלם למרות שרצוי שהם יסכימו. קיים טופס מיוחד שמיועד לזה בעירייה עליו עליכם להחתים את דיירי הבניין.
במידה ולא הצלחתם להשיג אישור של שני שליש מהדיירים עומדת בפניכם האופציה לגשת לעירייה ונסות להשיג ממנה אישורים בלי שום קשר לכמות האישורים שאתם השגתם מהדיירים. היו מיקרים בהם העירייה אישרה להקים מעלית בבניין למרות שלא הייתה הסכמה של שני שליש מהדיירים. האינטרס של העירייה הוא להעלות את ערך הדירות ולכן ברוב המקרים העירייה לא תהיה הבירוקרטיה הקשה ביותר בה תיתקלו.
אחרי שקיבלתם אישור מהעירייה זה הזמן לפנות לחברת חשמל. כאן הבירוקרטיה עתידה להיות קשה יותר. אתם צריכים להזמין טכנאי מטעם חברת חשמל שיבדוק שהבניין עומד בכל התקנים הנדרשים מטעם חברת חשמל, הדרישות בהם הבניין יצטרך לעמוד הם מונה תל פאזי 380 וולט. במידה והבניין לא יעמוד בתקנים אילו תאלצו לזמן שוב נציג מטעם חברת חשמל שיתקין את המונה בבניין (זה עלול לקחת זמן, בגלל עומס בעבודה בחברת החשמל – תאזרו בסבלנות). בשלב זה כבר מומלץ להיוועץ עם חברת מעליות מוסמכת שתעזור לכם עם ענייני הדרישות של חברת החשמל.
כשסיימתם את זה סיימתם את החלק הקשה. מכאן נשאר לכם רק לקבוע פגישה לתיאום צפויות ושקיפות עבודה מול חברת אדריכלים או אם אתם מעדיפים חברת מהנדסי בניין במקביל לחברת מעליות עם דיירי הבניין. הפגישה הזו נערכת כדי שלא תהיינה אי אילו הבנות בנוגע לעבודות השיפוץ בבניין שידרשו המון סבלנות מטעם דיירי הבניין (במיוחד מאילו שלא מסתכלים על הנושא בעין יפה).

הוסף תגובה