מדריך כיצד לבחור את הטאבלט המתאים לך

אתם רוצים לקנות טאבלט, אבל ההיצע הגדול בשוק מבלבל אותכם? זה הזמן לעשות סדר, להבין מה חשוב ועל מה מוכנים להתפשר כדי לקנות את המוצר המתאים ביותר. בקניית טאבלט יש שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון: נוחות השימוש, קישוריות לאינטרנט, ביצועים, תמיכה במדיות ופונקציונאליות, מחיר או היצע האפליקציות – ולכל משתמש צרכים שונים.

נוחות השימוש

ישנם מספר פרמטרים משמעותיים התורמים לנוחות השימוש בטאבלטים: גודל המסך, זוית הצפייה, רגישות מסך המגע, מערכת ההפעלה ומשקלו של הטאבלט.

  • גודל המסך – מסך גדול יותר מאפשר צפייה נוחה יותר. מסכים של מחשבי לוח מגיעים בגדלים מ – 7 אינטש ועד לגודל של 10.1 אינטש.
  • זוית הצפייה – מסכים איכותיים מאפשרים זוית צפיה רחבה. משמעות הנתון הזה היא שהמסך ותכולתו יראו היטב גם כאשר המסך אינו מונח בזוית מסוימת מול המשתמש. מדובר בנתון חשוב במיוחד עבור מי שישתמש בטאבלט גם במיטה, למשל.
  • רגישות מסך המגע  – מרבית מסכי המגע איכותיים הם קאפסטיביים ומגיבים היטב לכל מגע קל. טאבלטים באיכות ירודה יכולים להגיע גם עם מסכי מגא רזיסטיביים הדורשים הפעלת לחץ רב או שימוש בעט סטיילוס.
  • משקל הטאבלט – ככל שמשקלו של הטאבלט גבוה יותר כך השימוש בו יהיה נוח פחות והיד המחזיקה תתעיף מהר יותר. שימו לב כי קיים יחס הפוך בין גודל הטאבלט ומשקלו. כאשר גודל המסך קריטי פחות, רצוי לבחור בטאבלט קל במיוחד, לדוגמה נקסוס 7 של אסוס (מבית גוגל) או אייפד מיני של חברת אפל.
  • מערכת ההפעלה – נוחות השימוש תלויה גם במערכת ההפעלה אולם כאן חוקי המשחק קצת פחות ברורים. אם התרגלתם למערכת הפעלה אחת (iOS של אפל, Android של גוגל), ככל הנראה המעבר לטאבלט בעל מערכת הפעלה מאותו בית ייצור יהיה חלק יותר. ככלל נהוג להניח כי נוחות השימוש הגבוהה ביותר שמורה למערכת ההפעלה iOS של אפל (אייפד ואייפד מיני) אך בסופו של דבר מדובר בטעם אישי.

קישוריות לאינטרנט ובין מחשבים

קיימים היום שני סוגי קישוריות לאינטרנט: Wi-Fi ו-3G:

  • Wi-Fi – קישוריות ממקום בו יש נגישות לרשת Wi-Fi אלחוטית, לדוגמה בית, משרד או בית קפה המאפשר חיבוריות כזו. כאשר מרבית העבודה מתבצעת ממקומות אלו, קישור כזה עשוי להספיק ומחיר הטאבלט ירד בצורה ניכרת.
  • 3G – קישוריות סלולארית מכל מקום. אם אתם ניידים ומרבים בעבודה במקומות בהם אין נגישות לרשת Wi-Fi (בסיס, אוניברסיטה או מעבר בין לקוחות, לדוגמה) יש להקפיד לרכוש מחשב שניתן להתקין בו כרטיס SIM ולגלוש באמצעות הרשת הסלולארית. שימו לב כי חיבור כזה ייקר לא רק את הטאבלט עצמו אלא גם יצריך רכישת חבילת גלישה מחברה סלולארית בתשלום חודשי. מצד שני, אם אתם מתכוונים להשתמש ביכולות הניווט (GPS) של הטאבלט לדוגמה, ככל הנראה כי זו בדיוק הקישוריות לה תזדקקו.

קישוריות בין מחשבים היא האפשרות לשתף מידע ממכשיר אחד (טאבלט לדוגמה) עם מכשירים אחרים (לפטופ, מחשב שולחני, סמארטפון). מכשירים של אפל מדברים מצוין זה עם זה באמצעות אחסון ענן iCloud ותוכנת iTunes (ניתנת להתקנה על מחשבים נייחים וניידים גם מדגמי ייצור אחרים). מערכת ההפעלה Android מאפשרת תקשורת חופשית יותר בין המכשירים השונים.

חיבורים

טאבלטים יכולים להתחבר למגוון מכשירים חיצוניים, בהתאם לחיבורים שהם כוללים:

  • HDMI  (מיקרו\מיני) – העברת מידע אודיו-וידאו באיכות גבוהה למכשיר חיצוני כמו רסיבר או טלוויזיה.
  • USB (מיקרו\מיני) – שקע המאפשר טעינה וסנכרון נוחים יותר של המכשיר.
  • חריץ לכרטיס זיכרון (SD  \מיקרו  SD)– מאפשר להרחיב את נפח האחסון במכשיר.
  • 3.5 מ"מ – שקע חיבור לאוזניות ולרמקולים חיצוניים.
  • חריץ לכרטיס SIM – מאפשר גלישה באמצעות הרשת הסלולארית.

ביצועים

ביצועי הטאבלט תלויים במפרט הטכני של המכשיר ובפרט במעבד ובזיכרון. חשוב להפריד בין זיכרון הזמני המיועד להרצת תוכנות ונפח האחסון המיועד לשמירת קבצים, גם כאשר הם אינם מופעלים.

  • זיכרון – רצוי לא לרכוש טאבלט המציע פחות מ- 1 GB  זיכרון, וככל שכמות הזיכרון רבה יותר – כך ביצועי הטאבלט יהיו מהירים יותר.
  • מעבד – העיקרון זהה גם בנוגע למעבדים: מעבדים מהירים יותר טובים יותר לביצועי הטאבלט ממעבדים איטיים. יחד עם זאת כדאי לשים לב כי מעבדי Tegra2 כפולי ליבה של חברת NVidia מתקשים בהצגת סרטי HD  ובהצגת מדיה מקבצי mkv.
  • נפח אחסון – אחסון קבצים בטאבלטים הוא על גבי זיכרון פלאש יקר. נפח הזיכרון נע בין 4-64 GB, ורצוי לא להתפשר על פחות מ- 16GB. ככל שכמות המידע אותו תשמרו על המכשיר עצמו גדולה יותר, כך תזדקקו לנפח אחסון רב יותר.

תמיכה במדיות וניווט

מחשבי לוח מגיעים לרוב עם מצלמות מובנות, סט רמקולים ולעתים עם יכולות ניווט GPS.

  • מצלמה אחורית טובה במיוחד לצילום תמונות וסרטוני וידאו, למרות שאחיזת מחשב הלוח אינה אידיאלית עבור שימוש כזה. ישנן גם אפליקציות מסוימות העושות שימוש במצלמות האחוריות.
  • מצלמה קדמית היא חיונית במידה והשימוש המיועד הוא עבור שיחות וידאו.
  • רמקולים באיכות טובה חשובים (ונדירים) במידה בעיקר השימוש הוא בהאזנה למוסיקה או צפייה בסרטים. כדאי לבדוק כי קיימים זוג רמקולים סטריאופוניים, ולא פחות חושב – שקע נוח לאוזניות או מערכת רמקולים חיצונית.
  • GPS – טאבלט עם קישוריות ל-  GPS יהיה אפקטיבי במיוחד בשילוב עם קישוריות של 3G לאינטרנט, אך קיימים גם שימושים שניתן להוריד מראש – כגון מסלולים טיולים מודרכים, מפות וכדומה.

היצע האפליקציות

היצע האפליקציות תלוי בעיקר במערכת ההפעלה בה תבחרו. מערכת ההפעלה המציעה את היצע האפליקציות הגדול ביותר היא iOS  של אפל (המתאימה למחשבי לוח מסוג אייפד ואייפד מיני). את האפליקציות ניתן להוריד דרך ה- App Store ודרך תוכנת iTunes בלבד.

השחקן המרכזי השני היא מערכת ההפעלה של גוגל – Android, אשר מאפשר הורדת אפליקציות מחנות האפליקציות שלה – Google play. ההיצע נמוך יותר אך הולך ומתקרב ככל שעובר הזמן להיצע הקיים עבור מכשירי אפל. כדאי לשים לב כי ברכישת מכשירים זולים במיוחד שחקן חדש בשוק היא מערכת ההפעלה של מיקרוסופט Windows 8. גם למערכת זו חנות ייעודית משלה אך היצע האפליקציות הקיים עבור מכשירים אלו הוא עדיין נמוך בהשוואה לשתי המתחרות.

מחיר, עמידות ואחריות

בשורה התחתונה חשוב לשים לב גם למחיר ולאחריות. אמנם העמידות חשובה ככלל, אך גם כאשר מדברים על מכשירים עמידים מאד, מדובר על מכשירים רגישים ביותר שיפסיקו לעבוד אחרי נפילה.

המחיר תלוי בגודל, צורת הקישוריות לאינטרנט, נפח האחסון, עדכניות הדגם ושם המותג. אחריות ניתנת לרוב לשנה הראשונה, ולעתים גם עד שלוש שנים.

הוסף תגובה