טיפים להתנהלות בתיק ההשקעות שלכם בתקופת אי הוודאות

טיפים להתנהלות בתיק ההשקעות שלכם בתקופת אי הוודאות

ועדת הייעוץ לפד מזהירה… מומנטום של תנודתיות בשוק הדולר-שקל…פיזור השקעות באפיקים שונים ובריחה מאג"ח ממשלתי אמריקאי… – להרבה אנשים הכותרות הפיננסיות האחרונות נשמעות כמו סינית מדוברת, כשהרושם העיקרי העולה מרוח הדברים הוא רושם של חוסר ודאות, תקופה של אי שקט ויציבות, סימני שאלה לגבי העתיד. איך אפשר להמשיך ולנהל השקעות בתקופה כזו? במה כדאי להתמקד ועל מה לסמוך?

קיצורי הדרך לניהול תיק מקצועי

לרוב האנשים החסרים את הידע הכלכלי המקיף, ההבנה המעמיקה בשווקי ההון העולמים והזמן הנדרש להתעמק בדו"חות הכספיים של חברות שונות, לקרוא ולדעת מה נעשה בכל אחד מהשווקים ושוקי ההון העולמיים, להבין את המשמעויות מאחורי כל החלטה פיננסית כזו או אחרת או את הכוחות הפועלים על השוק, כדאי לשקול קיצורי דרך בהם ניתן לזכות בניהול תיק השקעות מקצועי על ידי איש מקצוע מוסמך.

אחת הדרכים המקובלות ביותר כיום להשיג קיצור דרך שכזה הוא לפנות לשוק של קרנות נאמנות. קרן נאמנות היא למעשה השקעה משותפת של משקיעים רבים, אשר כל אחד ואחד מהם רוכש יחידות השתתפות בקרן, וסכום ההשקעה בקרן כולה נופל על כתפיים מקצועיות של מנהלי תיקי השקעות מסמכים וכל עיסוקם הוא לבצע את מדיניות ההשקעה הטובה ביותר עבור לקוחותיהם.

כיוון שמדיניות ההשקעה של כל אחד מקרנות הנאמנות מפורסמת בתשקיף המוגש על ידה לרשות לניירות ערך לאישור, כדאי לבחור במדיניות השקעה כזו אשר תשקף את רצונו וסגנונו של הלקוח המשקיע. דרך נוספת היא לבחור בקרנות נאמנות כלליות אשר נסמכות לחלוטין על שיקול דעתו של מנהל קרן ההשקעות.

ובכל זאת – מה המצב, ומה ההמלצות?

במצב שוק ההון כיום רב הנסתר על הידוע. המדיניות של הבנק הפדרלי האמריקאי היא להמשיך להרחיב את החזקותיו, מדיניות חסרת תקדים בסדר גודל כזה. כפועל יוצא ממדיניות זו, התנודתיות במט"ח דולר-שקל נמשכת ושוק האג"ח הקונצרני הנמצא לאחרונה בירידה חדה. ייתכן כי אג"ח קונצרני המדורג נמוך בונה כרגע סוג של בועה סביבו, מצד אחד מדובר במרווחים גבוהים אשר מכילים תקווה לרווח, ומצד שני ככל הנראה הסיכון המגולם בהשקעה מסוג זה גבוהה מהסיכון הגלוי לעין. אם בכל זאת רוצים להשקיע בכיוון זה, ניתן להתרכז בבחירה סלקטיבית מבין האג"ח הטובות ביותר המוצעות במדדי התל בונד.

המלצה נוספת היא להשקיע בקרנות נאמנות בהן החשיפה למניות גדולה יותר יחסית להשקעה הרווחת אצל המשקיע הישראלי בו כ- 80% חשוף לאג"ח. במידה ותהיה הפחתה בקצב התמריצים של הבנק המרכזי האמריקני, למשקיעים הישראלים עלול להגרם נזק בהשקעה מסוג זה. ניתן לשקול גידור על ידי הגדלת המרכיב המנייתי בהשקעה, או השקעה בתעודות סל דוגמת DVY, VIG ו- XLF.

החוששים מסיכון יכולים לגדר את השקעותיהם על ידי קיצור תיק ההשקעות והתבצרות בפקדונות בנקאיים וכספיים עד יעבור זעם.

הוסף תגובה