המרת מט"ח – איפה הכי זול והכי בטוח

המרת מט"ח – איפה הכי זול והכי בטוח

ההחלטה איפה כדאי לקנות מטבע חוץ (או בשמו הנפוץ, מט"ח), בבנקים, בבנק הדואר או בנקודות ה–Change תמיד מעלה התלבטויות והיא רלוונטית במיוחד בחודשי הקיץ, שעה שמאות אלפי ישראלים נוסעים לחופשות בחו"ל.  ההחלטה צריכה לקחת בחשבון את שער החליפין שניתן לכם בכל מקום, את העמלת ההמרה, אם ישנה, אך בכל מקרה כדאי לוודא שאתם מבצעים את ההמרה במקום המורשה לכך (בכדי להימנע ממקרים מביכים של זיופי מטבע למשל).

המרת כספים בבנקים

הבנקים הם המקום הטבעי והאמין ביותר להמיר בו כספים ממטבע אחד למשנהו, אך לרוב לא המקום הזול ביותר. שער החליפין בכל הבנקים בישראל עשוי להיות מעט גבוה יותר ממה שתוכלו למצוא בנקודת המרת כספים פרטית ועליו יש להוסיף עמלה על הפעולה בהיקף של 0.2 אחוז מהעסקה (כ – 7 דולר, עבור המרה של 1000 דולר). ניתן לחסוך את עמלת הפקיד על ידי משיכת הכסף בבנקט. ברוב סניפי הבנקט היום ישנה אפשרות למשוך כסף במטבע זר.

המרת כספים בבנק הדואר

בנק הדואר הוא ברוב המקרים דרך זולה יותר ואמינה לא פחות לרכוש מט"ח. בבנק הדואר אין עמלה על הפעולה וניתן לקבל הנחה של כ – 3 אגורות ליחידת מטבע על המרה של מעל 800 דולר. בסך הכל, המרה של 1000 דולר בבנק הדואר תחסוך לכם קצת מעל 50 שקלים בהשוואה לבנקים. אפשרות יעילה נוספת לנוסעים לחו"ל היא כרטיס אשראי בינלאומי נטען – שבו ניתן לטעון סכומי כסף מצומצמים בכל פעם והוא משמש ככרטיס אשראי לכל דבר בחו"ל, שניתן לטעון אותו מחדש בעת הצורך.

נקודות המרת כספים

תחנות המרת כספים, Change בלעז, הינן מוסדות פרטיים שמתפרנסים באופן בלעדי מהמרות מט"ח ולכן יש להם אינטרסים להציע מחירים תחרותיים יותר מהבנקים. ההפרשים מהבנקים קטנים וחשוב לעמוד בדיוק על הסכום שתקבלו לפני ביצוע העסקה. בתחנות המרה באיזורים יוקרתיים יותר, כמו צפון תל אביב השערים לא באמת אטרקטיביים וכדי למצוא שערי המרה טובים צריך לחפש. בסופו של דבר,כשמדובר בסכומים קטנים אז ההפרש הוא של כמה עשרות שקלים בודדים בהשוואה לדואר, כך שזה לא בהכרח שווה את הטרחה.

מה לא לעשות

החלפת כספים בנקודת המרה שאינה מורשית על ידי משרד האוצר, יכולה לסכן אתכם בקבלת כסף מזוייף. לכן, לפני כל פעולה ודאו שאתם מזהים אישור רשמי ממשרד האוצר של המקום. נקודה חשובה שניה : בנמלי התעופה בארץ ובעולם שערי החליפין והעמלות גבוהים במיוחד ומומלץ מאוד להימנע מהמרת מט"ח במקומות אלה.

להמרת מט"ח בדאר ישראל

הוסף תגובה