טיפים לצמחוני המתחיל

תעשיית הבשר בימינו הפכה מטרידה באופי הפעילות שלה, כבר ברור לכולם שלא רק במשחטה של חברה כזו או אחרת מתנהגים לחיות (שהופכות המבורגר על הצלחת של כולנו) בחוסר כבוד. אין פלא שרבים מאיתנו מהרהרים במחשבה של מעבר לתזונה על בסיס צמחוני, ממגוון שיקולים ולא רק מסיבות הומאניות. אם המחשבה לעבור לתזונה צמחונית עברה לכם בראש לאחרונה – הנה כמה טיפים למעבר חלק.

הטיפ הראשון והכי חשוב – קחו את זה לאט

כל סיבה שגורמת לכם לשקול תזונה צמחונית, מקדמת אתכם כנראה לקראת חיים איכותיים יותר. אכילת בשר, על יתרונותיה, "עוזרת" לנו לצבור שומנים וכולסטרול, להוסיף אנטיביוטיקה והורמוני גדילה למיניהם לתפריט היומי שלנו, ועוד מרעין בישין.

אבל – הרגלים הם הרגלים, וידוע שהרגלים ישנים מתים לאט. אז אל תכעסו על עצמכם אם המעבר לא מתרחש ביום אחד, אם יש ימים שאתם מפנטזים על סטייק טוב או אפילו אם יצא לכם "לשבור דיאטה" ולגנוב ארוחה בשרית.

דעו איפה אתם עומדים

לא רק כשאתם מתחילים אורח חיים צמחוני, אלא בכלל – לכו לרופא משפחה והזמינו בדיקות דם כדי לדעת מה מצבכם. אם אתם סובלים מחוסר בברזל, ויטמין B12, או אחרים – חשוב לדעת ולהתאים את התזונה להשלמת החוסרים.

התחילו לאכול צמחוני

הרחיבו את התפריט שלכם באופן איטי ויציב, התנסו במזונות שונים על בסיס צמחוני והכירו מזונות חדשים הערבים לחיככם. התנסו באכילת ירקות בדרכים שונות (למשל אפויים, מבושלים, וכמובן – טריים), עדשים, מוצרי סויה ואחרים, עד שתכירו מספיק מתכונים ותבשילים אהובים עליכם על מנת לדחוק בני לוויה ותיקים ובשריים, החוצה מהתפריט היומי בנוחות ובלי "כאבי גמילה".

השתמשו במוצרים מוכנים
אם אתם לא רגילים לבשל או לא נהנים מזה – אתם לא מוכרחים לקנות ארוחות המבורגר מוכנות. השוק מלא במוצרים צמחוניים שיכולים לתת לכם מענה נפלא לארוחת הבזק של שניצל קפוא ותירס מקופסה. חברות שונות מייצרות שניצל תירס דק (צמחוני לחלוטין) וכן מוצרים העשויים מתחליפי בשר כמו נקניקיות מן הצומח. באופן כללי, תוכלו למצוא בסופר ובחנויות מתמחות מגוון רחב מאוד של מוצרים מהצומח המדמים בשר לצורותיו השונות (לדוגמא, רוטב בולונז צמחוני, שווארמה צמחונית וכד').

התנסו במתכונים צמחוניים מעניינים
השפע במוצרים צמחוניים, מתכונים נטולי בשר, וספרי בישול צמחוניים הוא עצום. ישנם מוצרים צמחוניים שהכנסתם לתפריט יכולה לשפר את בריאותכם. רק מעדשים כתומות אפשר להכין החל מדאל הודי בעל ניחוחות אתניים וכלה בקציצות כתומות טעימות. תוסיפו לזה את מגוון סוגי האורז והפסטה, ירקות – וקיבלתם אינספור אפשרויות, בכל סגנון ולכל עת. חיפוש מהיר באינטרנט יגלה לכם שפע של קהילות ומתכונים ששווה לנסות…

 וטיפ אחרון – זה שאתם צמחוניים זה לא אומר שמותר לכם הכל…
נכון, ישנם מוצרים צמחוניים רבים שאינם מכילים בשר או חומרים מהחי ועדיין לא כולם בריאים.אז אם כבר אתם הולכים לכיוון של מעבר לתזונה בריאה יותר – קחו על עצמכם להמעיט גם במתוקים ובמאכלים שמנים מאוד – ותרוויחו גוף בריא ונפש שמחה.

לסיכום, הידיעות האחרונות אודות המתרחש במשחטות שונות,כדוגמת זוגלובק ואחרות, גורמות לרבים מאיתנו להרהר במעבר לתזונה צמחונית או טבעונית ובעיקר בריאה יותר. כיום, נראה כי השד אינו נורא כל כך. בעיקר בזכות האינטרנט ביכולתנו לאתר מתכונים בקלות, למצוא חנויות מתמחות הקרובות לבית ואף להכיר חברים חדשים באחת מהקהילות הרבות שעוסקות בנושא זה ברחבי האינטרנט והפורומים. בהצלחה ובתיאבון!

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.