טיפים למעבר לדיור מוגן

דיור מוגן הוא אלטרנטיבת דיור לאנשים מבוגרים עצמאיים שרוצים לגור במסגרת מוגנת, בקרב אנשים בני גילם, ליהנות מהפעילויות החברתיות והתרבותיות במסגרת הבית, ומארוחות מזינות בחדר האוכל.

עם זאת, מדובר בצעד לא פשוט בחיים. בין אם עוברים מהבית הפרטי לדיור מוגן או לאחד מאותם בתי אבות פרטיים, חשוב מאוד לדעת מה כרוך במעבר זה, כדי להתכונן אליו כראוי.

אם אתם מחפשים דיור מוגן להורים שלכם, הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם:

  1. לחפש מיקום מתאים. ייתכן שתעדיפו דיור מוגן בקרבת מקום לבית ההורים או לבית שלכם. יש היום אפשרות קלה מאוד לחפש דיור מוגן באינטרנט ולקבל רשימה של דיור מוגן או בתי אבות פרטיים בסביבת מגוריכם.
  2. לבקר במקום. חשוב מאוד לערוך ביקור פיזי במספר בתי דיור מוגן. לבדוק את רמת הניקיון ואת חדר האוכל, כולל איכות המזון המוגש לדיירים. אבל קודם כל דברו עם ההורים, תכננו את הביקור יחד איתם. בדרך כלל כדאי לערוך ביקור פתע, כדי לראות אם המקום מתאים להורים שלכם.
  3. לדבר עם הדיירים. אם הדיור המוגן קרוב לבית ההורים, יש סיכוי שהם יכירו חלק מהדיירים. כדאי שינסו להשתתף באחת הפעילויות ואפילו יאכלו ארוחה אחת בחדר האוכל. נסו לאבחן אם הדיירים מאושרים במקום. אגב, לפעמים רק המחשבה על מעבר לדיור מוגן יכולה להרגיז את ההורים. אבל, אולי אם ישמעו ששוב לא יצטרכו לבשל, הם ישמחו.
  4. לבדוק את רמת השירות. האם מספר אנשי הצוות הולם את מספר הדיירים במקום? האם הצוות ידידותי ונעים? האם צרכי הדיירים נענים במהירות?
  5. לבדוק אם יש מרפאה מקומית. ברוב בתי דיור מוגן רבים הדיירים מקבלים שירותים רפואיים 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע.
  6. לקבל את תוכנית הפעילות החודשית. בקהילות דיור מוגן רבות מתפרסמת מדי חודש הפעילות החודשית, כלומר רשימת החוגים ושעות הפעילות. תוכנית זו יכולה לסייע להורים לדמיין את עצמם במקום החדש.
  7. לבקש תרשים של יחידת הדיור. בדרך זו תוכלו לבדוק אילו רהיטים, חפצים ופריטים יוכלו ההורים להעביר יחד איתם לדיור המוגן. לגבי שאר החפצים, תצטרכו להחליט מה לתרום, מה לאחסן ומה לזרוק.

הוסף תגובה