האפליקציות שימצאו לכם את הטלפון

מהפכת הסמארטפונים עוררה המון שינויים, חיוביים יותר או פחות, בעולם המערבי. בעזרתם אנחנו יכולים לתקשר טוב יותר, להיות בעניינים בכל מקום ולהיות זמינים מתמיד. מכשירי הסמארטפון שלנו זמינים מתמיד גם לכייסים וגנבים. לטלפונים ניידים מתקדמים פוטנציאל גניבה מצויין : הם עוליםאלפי שקלים, אנחנו מסתובבים איתם ביד, בכיס האחורי, מניחים אותם על השולחן בבית הקפה – קל לגנוב אותם ויש להם שוק שחור מצויין. עבור הגנבים, מדובר בעולם חדש שבו קל מתמיד לגנוב דבר ערך ולהיעלם איתו באין מפריע. בישראל, כמו בכל מדינות העולם המערבי היקף גניבות הסמארטפונים הוא עצום והמספרים הולכים ועולים מידי שנה. כיוון שמדובר שמכשיר שגם עולה הרבה וגם אוצר בתוכו פרטים אישיים, רשימות חברים ומכותבים, תמונות, מסמכים רגישים ועוד – לכל אחד מאיתנו יש אינטרס להגן עליו בצורה הטובה ביותר. שוק האפליקציות לסלולר, למכשירי אפל או אנדרואיד, כולל לא מעט אפליקציות שנועדו להגן על הטלפון הנייד שלנו, לאתר אותו אחרי גניבה או אובדן או להגן ולגבות את הנתונים ששמרתם עליו.

Find my iPhone

גם בתחום הזה, חברת אפל הייתה הראשונה לקלוט את חשיבות הנושא : היישום Find My Iphone הושק כבר ב – 2010, והוא נחשב עד היום לאחד היישומים החזקים בתחום. באמצעותו ניתן לאתר את הטלפון על גבי מפה (כל עוד הוא דלוק, חשוב להדגיש), לגרום לו לצלצל במקרה שאבד, למחוק את כל הנתונים מתוכו וגם ניתן גם לשלוח הודעה למוצא (או גנב) המכשיר. במקביל, ניתן לגבות את כל התכנים האצורים במכשיר בקלות באופן אוטומטי באמצעות שירות הענן ICloud של אפל.

אפליקציות למכשירים נתמכי אנדרואיד

גם בעלי המכשירים הנתמכים על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד יכולים לגבות את כל תכני הסלולר באמצעות google Drive  וממשקי גיבוי אחרים של גוגל בענן. יחד עם זאת גוגל לא מיהרה לפתח אפליקציות איתור ורק לפני מספר חודשים הושקה ה –Android Device Manager שנותנת מענה מלא ותשובה רשמית של גוגל לאפליקציה של אפל. יחד עם זאת, יש לא מעט אפליקציות אחרות, שפותחו בבתי תוכנה עצמאיים או מטעם יצרניות המכשירים (סמסונג ואחרות) שנותנות מענה דומה לאנדרואיד או ל –IOS  וחלק מהן לשתי מערכות ההפעלה גם יחד. קשה למנות את כולן, אבל כדאי לציין 2 מהפופולריות ביותר לאנדרואיד : AndroidLost ו –Lookout. עוד יישום שיכול לעניין אתכם ופועל בכל המכשירים, נקרא PhoneHome. הוא מאפשר מעבר לכל הפיצ'רים הרגילים גם להפעיל את המצלמה מרחוק ולנסות לצלם את הגנב.

אז איך מגינים על הסמרטפון שלכם?

  1. שומרים על המכשיר בתיק – לא מניחים אותו רחוק מכם או בכיס שניתן לגנוב ממנו בקלות ובכלל, אם אפשר להסתובב עם מכשיר חלופי כשאתם במקום מועד לגניבה, עדיף.
  2. מגבים את כל התכנים – באמצעות שירותי ענן מראש ובאופן אוטומטי.
  3. נועלים את המכשיר.
  4. מתקינים עליו תוכנת איתור ולומדים להפעיל ולהשתמש בה.
  5.  אם המכשיר נגנב – מיד לנסות לאתר אותו, להתקשר לחברת הסלולר שתחסום אותו ותכניס אותו לרשימה השחורה (כך ששום כרטיס סים לא יעבוד עליו).
  6. אחרי שוידאתם שכל התכנים מגובים מחקו מרחוק את כל התכנים האישיים שעל המכשיר.
  7. הציקו לגנב  – נסו לצלם את גנב הטלפון באמצעות היישום, הפעילו צלצול אזעקה במכשיר, שלחו לו הודעות ועוד.

הוסף תגובה