לשמור על המשקל בחורף – השתדלו לשתות תה במקום קפה

עכשיו, כשבשעה 17:00 כבר מחשיך, כשבערבים קרררר, הנטיה היא להישאר בבית, לאכול דברים מחממים, ולאט לאט לצבור "צמיגי חורף" מתחת לסוודרים החמים.

להלן כמה טיפים שיעזרו לנו לעבור את החורף בשלום:


1. שתיה חמה – בחורף אנו שותים הרבה יותר משקאות חמים. כל כוס קפה מוסיפה לנו כ- 50 קלוריות (בהנחה של כפית סוכר אחת וחלב 3%) למאזן. השתדלו לשתות תה במקום קפה, ומרקים נמסים דלי קלוריות.


2. מתוקים – מי לא מכיר את הרצון העז לשוקולד, שוקו חם, עוגות חמות, קרמבו… היות ורובנו לא מסוגלים בחורף לוותר – הקפידו על ממתק אחד ליום בלבד, תמורתו וותרו על מנה של פחממות בערך קלורי דומה (לדוגמא עבור קרמבו- פרוסת לחם וכו'..)


3. לבוש – עצם לבישת הבגדים הגדולים של החורף גורמת לנו להתייחס פחות לממדי הגוף שלנו. אם בקיץ החצאיות, בגדי הים והחולצות הצמודות גורמות לנו להיות מודעים למשקלנו, בחורף הסוודרים והמעילים מאפשרים לתודעה שלנו לשכוח מה שמצטבר מלמטה. השתדלו גם בחורף ללבוש סריגים צמודים לגוף.


4. ספורט וכושר – כשקר בחוץ ומחשיך מוקדם – צפיה בטלויזיה עם כוס תה חם מתחת שמיכה הופכים לאחד הדברים שקשה לנו לוותר עליהם. דווקא כשאנו אוכלים יותר וזזים פחות – תוקפות אותנו מחלות החורף. זכרו שספורט אינו משהו שאנו יכולים לוותר עליו. ספורט חייב להיות חלק מדרך חיים בריאה, ולא רק אמצעי להשגת משקל גוף נמוך. בחורף יותר מתמיד, אנו חייבים להקפיד על תנועת גוף וספורט.


דורית ברנע, סטודיו ZAZA


 


 

הוסף תגובה