חמש דרכים לטיפול עצמי בדכאון

אין פתרון קסם לטיפול בדכאון. גם אם נמצאים בהשגחה רפואית ונוטלים תרופות אנטי דכאוניות, השיפור במצב הנפשי לוקח זמן. כתב העת של מאיו קליניק מציע 5 דרכים לטיפול עצמי בדכאון שעשויות לסייע בשיפור ההרגשה ובהפחתת הסיכון להישנות הבעיה:



  • להישאר פעילים. פעילות גופנית יומית של 15 עד 30 דקות משפרת את מצב הרוח. פעילות גופנית סדירה וממושכת יכולה למנוע את הישנות פרצי הדכאון.
  • לאכול היטב. תוכנית אכילה מאוזנת היטב תעזור להרגיש טוב יותר עכשיו ואף מאוחר יותר. רצוי לאכול יותר דגנים מלאים, קטניות וירקות. מזונות אלה מעניקים מקור אנרגיה לזמן ארוך יותר ממזונות מעובדים וסוכר. כדאי לאכול את הארוחות כסדרן, במיוחד להקפיד על ארוחת הבוקר. ארוחות סדירות מונעות רגזנות ואכילת יתר הנגרמת כתוצאה מדילוג על ארוחות. רצוי להגביר את צריכת דגי מי מעמקים קרים כמו סלמון, הליבוט וטונה. המחקר מראה כי חומצות שומן אומגה 3 המצויות בדגים אלה מפחיתות את תסמיני הדכאון. למי שאינו אוהב דגים ניתן לצרוך כמוסות טבעיות של אומגה 3 כהשלמה תזונתית. רצוי להמנע מאלכוהול וקפאין התורמים לדכאון ולחרדות.
  • לישון כיאות. השתדל לישון שמונה שעות בלילה. היה עיקבי לגבי השעה בה הולכים לישון.
  • לצמצם לחצים. דכאון הוא מצב מעיק ומלחיץ דיו, שווה לנסות לצמצם לחצים אחרים. פשט את לוחות הזמנים והעדיפויות. נסה להיות מאורגן כך שתוכל למצוא בקלות את הדברים להם אתה זקוק. אם אתה זקוק להפסקה, קח אותה בצורת טיול ליום אחד או בצורת בילוי של סוף שבוע. זהה את אותות המועקה והאט את הקצב. הבטן מציקה לך? אתה שוכח דברים? חש ברוגז רב יותר? שים לב לאותות מועקה אלה ועשה משהו בקשר אליהם.
  • השאר מחובר. הפוך מערכות יחסים לדבר ראשון במעלה. קשרים חברתיים יעניקו לך תחושה של משמעות וחשיבות בחיים. זהה את החשיבות של נתינה וקבלה. נכון שעליך לתת את עצמך במערכות יחסים, אך גם חשוב לדעת לקבל מאחרים, במיוחד אם אתה מדוכא. טפח את הרוחניות שלך. מחקרים הראו כי אמונה בדבר הגדול ממך מחזקת את יכולתך לשאת בעליות ובמורדות של החיים. המנע מקשרים שליליים ובלתי בריאים שעלולים להפיל אותך.

עוד על דיכאון

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.