זהה מצבי קושי רגשי, ועבד אותם

זהה מצבי קושי רגשי: עימותים, כעסים, תחושות ניצול, אכזבה וכו. עבד אותם. אם אינך יכול לבד, העזר. פעמים רבות מצבי מצוקה אובייקטיביים מתעצמים כתוצאה מחוסר יכולת לעבד בבהירות את החוויה. כל מצב של קושי רגשי יכול לשמש כהתחלת בירור ממנו יצמחו תובנות ונפתח היכרות חדשה עם עצמנו. לקיחת אחריות על תהליך העיבוד הינה צעד משמעותי לקראת אפקטיביות אישית גבוהה יותר. הכרה בסיטואציה כמכילת קושי אישי איננה משימה קלה ודורשת אמון ואימון. ועל כן, לפעמים נמצא את עצמנו דוחים את ההתמודדות. כאשר נזהה דחיינות כדרך התמודדות קבועה, כדאי לנו למצוא עזרה. הרגל חזק ומושרש לא בקלות יפנה את עצמו לעבודת התבוננות בדרך עצמאית. כאשר תגלה תובנות חדשות דווקא במהלך תקופת הקושי, כאלה שיעזרו לך להיות אפקטיבי, תחוש בכוח ההתמודדות שלך, הביטחון העצמי ישתפר ותמצא את עצמך משנה אט אט עמדות אישיות עמוקות. במיוחד חשוב לזהות מקומות בהם נפגעת או שאתה עדיין ממשיך להיפגע שם, נדרשת עבודת ריפוי כדי לתקן נזק.


אמיר דרור, יועץ ומאמן קריירה, מנהל סדנאות אימון אישי, תכנון קריירה, מודעות עצמית

תודה! כבר אהבת את זה.