איך לנקות שטיח בצורה יעילה?

השטיח שמוצב בבית ובמשרד שלנו, משמש אותנו הן עיצוב המתחם, וכמובן בתור כיסוי איכותי במיוחד, שנעים לדרוך עליו. עם זאת, השטיח, כמו כל פריט אחר – נוטה להתלכלך. במקרה של השטיחים, יש כמובן לכלוכים שונים שנוטים להצטבר עליהם – החל מגרגרי אבק, דרך שאריות אוכל, ועד לכתמי מזון של ממש. לכן, חשוב מאד להבין איך לנקות שטיח בצורה יעילה, כך שתוכלו לקבל שטיח נקי וסטרילי. חלק מהשיטות מאפשרות לכם לנקות את השטיח באופן עצמאי בעוד שאחרות – דורשות טיפול של אנשי מקצוע.

כך בוחרים את השיטה המתאימה

  • חלוקה לפי סוגי שטיחים חשוב מאד להבין, שבכדי לדעת איך לנקות שטיח, עליכם להתאים את שיטת הניקיון לשטיח עצמו. ישנם שטיחים עבים במיוחד עם סיבים בולטים – כמו למשל שטיחי השאגי. שטיחים אלו דורשים ניקיון מאסיבי יתר, באמצעות חומרי ניקוי מיוחדים. לעומת זאת, לשטיחים עם שיער קצר יותר וצפיפות גבוהה, אפשר להסתפק גם בשאיבת אבק. ישנם שטיחים שעשויים מבד עדין במיוחד – כמו למשל שטיחי המשי השונים. אלו שטיחים שדורשים מעת לעת שירות מיוחד של ניקוי יבש, ולכן כדאי להפקיד על כך. יש לשים לב שהניקיון צריך להתאים לכל שטיח – שכן בשטיחים עבים במיוחד, ניקוי יבש לא יהיה יעל מספיק.
  • חלוקה לפי מיקום השטיח אפשר לבצע חלוקה כללית בין ניקיון שטיחים בבית, לבין ניקיון שטיחים במשרד. כאשר אתם תוהים איך לנקות שטיח בבית, חשוב לזכור שהשטיחים הללו נוטים מצד אחד להתלכלך באופן אטי יותר (שכן בבית אין הרבה אנשים), אך מהצד השני הלכלוך עצמו יכול להיות עקשן יותר – שכן יש סיכוי גבוה היותר למשל לכתמי מזון שילדים שופכים בטעות. לכן, יש לעשות שימוש מעת לעת בתכשירים ייעודיים לניקיון כתמים. לעומת זאת, ניקיון שטיחים במשרד צריך להיות בתדירות גבוהה יחסית, שכן מדובר על שטיחים שנוטים להתלכלך במהירות. במשרדים עוברים לא מעט אנשים מידי יום, וחשוב מצד שני לשמור עליהם מבריקים וללא טיפת לכלוך – ולכן כדאי לנקות אותם בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע.
  • ניקיון לפי עונות השנה בכדי להבין איך לנקות שטיח, כדאי להתייחס גם לעונות השנה. מדוע? לעתים בקיץ, אנשים נוטים לאפסן את השטיחים שלהם משום שאין בהם צורך. שימו לב! לפני האפסון חשוב מאד לנקות היטב את השטיח ניקיון מלא. מדוע? משום שמספיק כתם אחד קטן שלא נוקה, וכעת יישאר על השטיח כמה חודשים – ובעתיד לא תוכלו להוריד אותו, או שתיאלצו לנקוט בשיטות מסובכות ויקרות. בחורף לעומת זאת, מאחר שאתם עושים שימוש תכוף בשטיח, יש לנקות אותו בתדירות קבועה לפי הצורך.

לא להסתפק בנראה לעין

חשוב לציין לסיום כלל לניקיון שטיחים באפן כללי, מכל סוג. הכלל הוא לא להסתמך על מראה עיניים בלבד. לעתים אנו חושבים שאם אנו לא רואים כתם או לכלוך, סימן שהשטיח נקי. בפועל, בתוך סביב השטיח עלול להיות לכלוך ואבק, שגם מזיק לשטיח, וגם עלול להיות כר גידול פורה לחיידקים. לכן, גם אם לא רואים לכלוך על השטיח – כדאי לנקות אותו באופן קבוע.

הוסף תגובה