לאחר האימון, רצוי תוך שעתיים לסיים ארוחה שלמה

תפקיד התזונה בהתאוששות: אספקת נוזלים, חידוש מאגרי אנרגיה, בנית רקמות, שמירה על תפקוד מערכת החיסון, מאפשרת המשך תפקוד תקין. תזונה נכונה להתאוששות מלאה: פחמימות, חלבונים, נוזלים, ויטמינים ומינרלים!


עם סיום האימון (תוך 15-30 דק' אחרי): יש להשתדל ולצרוך 200-300 קל' עשירות בפחמימות, וכ-15-25 ג' חלבון – לדוג': יוגורט ובננה, כוס מיץ תפוזים עם חטיף חלבוני.


אחרי הפעילות (כשעתיים אחרי): רצוי לסיים ארוחה שלמה עד שעתיים לאחר האימון, על הארוחה להכיל לפחות 3 קבוצות מזון. פחמימות מומלצות: משקאות עשירים בפחמימות, לחם מחיטה מלאה, פריכיות אורז, תפו"א, קורנפלקס, צימוקים. חלבונים מומלצים: קטניות, מוצרי חלב, בשר וסויה.


דוג' לתפריט להתאוששות (עד שעתיים אחרי האימון): כוס מיץ תפוזים ולחמנייה עם נקניק פסטרמה, שני פירות ושלוש פרוסות לחם עם 4 כפות גבינה 5% שומן. חשוב לשתות הרבה מים!


מאת גל גיטרמן, אחראי חדר-כושר, גרייט שייפ


באדיבות רשת מועדוני הכושר והבריאות – גרייט שייפ

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.