טיפים לדיאטה למשתחררות מצה"ל

היום הגדול הגיע! אתן משילות מעליכן לצמיתות את מדי צה"ל, אבל אז צצה לה בעיה חדשה – הקילוגרמים שצברתן במהלך השירות הצבאי!! ראשית כל, יש ליצור רמת ציפיות ריאלית ובריאה, משמע –אין לייחל לאובדן של 8 ק"ג בשבוע! דיאטות צום והרעבה יגרמו לכן בסופו של דבר להשמנת יתר, אך יישום עקבי של הטיפים הבאים, יבטיח כי תוך מספר חודשים, מצבורי העודפים של השירות הצבאי יהיו נוסטלגיה רחוקה:


1)מתחילים בפעילות גופנית (רצוי מאוד אירובית) מכל סוג שהוא. נסו לעסוק במה שכיף לכן: ספינינג, אירובי, מדרגה, דאנס, רכיבות שטח, קיק בוקס, הליכות\ריצות בפארק או בים.


2)התחילו באופן הדרגתי ובידקו שהרמה מתאימה לכושר העכשווי שלכן. מומלץ מאוד להתייעץ, אפילו באופן חד פעמי, עם דיאטנית\תזונאית שתבנה לכם תפריט מאוזן ובריא, על מנת שתוכלו לרדת באחוז השומן ולא בשריר. 


3)בניית שריר – ע"י שיעורי חיזוק, חדר כושר או תרגול בבית. רצוי כמובן לעבוד תחת פיקוח מקצועי כמו בשיעור\חדר כושר, אבל אם אין ברירה, קונים קלטת וידאו מומלצת, משקולות, גומיות ועובדים בבית. בניית שריר הינה קריטית גם לחילוף חומרים מואץ וגם למראה המשדר חיוניות.


4)סלקו מהבית את כל המתוקים, מטוגנים, חטיפים ושאר מפתים. למלא את הבית עם ירקות, פירות, גבינות, פסטרמה, טונה ומאכלי בריאות אחרים. כשבא לנשנש- זה מה יש…


5)הקפידו על ארוחות מסודרות ועל מרווח של שלוש שעות בין ארוחה לארוחה.


6)שתו הרבה מים. לפני אימון, תוך כדי ואחרי.


ומה בשום פנים ואופן לא עושים:


1)דיאטות צום ובזק.


2)להישקל מידי יום- מאכזב, מתסכל וגורם לתוצאות הפוכות! נסו לשכוח מהמשקל לזמן מה. פתאום תראו איך הג'ינס מגיל 17 עולה ואז מי צריך משקל בכלל?


3)אירובי בבוקר, שיעור ספינינג בצהרים וקיק בוקס בערב – תירגעו מיד ומהר!! אימון מופרז יביא לפציעות, עייפות וחוסר אנרגיה. תעשו את הכל במידה ובכיף.


4)לא לשתות מיצי פרי אלא לאכול פירות. מיצים מאבדים כמעט מידית את הויטמינים והסיבים , אך כמות הסוכר בהם עולה על גדותיה. אז זה נראה "כאילו בריא" אבל זה עתיר קלוריות.


שחרור נעים ובהצלחה באזרחות!


מאת תמי קיס, מנהלת מקצועית, גרייט שייפ


באדיבות רשת מועדוני הכושר והבריאות – גרייט שייפ

הוסף תגובה