ישנן 2 דרכים לקידום האתר במנועי חיפוש: הקפצה למיקום גבוה ופרסום מודעות/באנרים

כיום, החיבור לאינטרנט נפוץ בבתי אב בישראל כמעט כמו החיבור לטלוויזיה. ואכן, השיטה של הפניית לקוחות פוטנציאליים למנוע חיפוש, הולכת וצוברת תאוצה. השאלה המתבקשת היא מהו הסוד של אפיק שיווק זה? בשל ממדיה הגואים של התופעה, מומלץ לכל מי שמשווק באינטרנט להכיר את שיטות הפרסום במנועי החיפוש. שתי דרכים מרכזיות לפרסום ו/או שיווק במנועים:


הדרך הראשונה הינה הקפצת האתר אל מיקום גבוה, בראש הרשימה או בעמוד הראשון של התוצאות הגנריות המתקבלות לאחר הוראת חיפוש באמצעות מילה או משפט. מיקום זה נקבע ע"י פרמטרים רבים, ביניהם כמות הקישורים אל האתר, דרך בניית האתר, והאופן בו האתר נרשם למנועי החיפוש, כפי שצוין לעיל. בגוגל אמנם טוענים שהמיקום איננו למכירה, והוא מתבסס אך ורק על רלבנטיות התוכן, אך בפועל, רובם הגדול של האתרים המופיעים במיקום בולט ברשימה, שייכים למפרסמים ששכרו חברות שיווק המתמחות בקידום אתרים במנועי חיפוש.


הדרך השנייה לשיווק במנועי החיפוש, היא על-ידי פרסום מודעות/באנרים במקומות המיועדים לכך במנועים השונים. לפי המודל הזה, שעליו בנויה תוכנית Google Adwords שהוזכרה לעיל, קובע המפרסם ו/או בעל האתר את הסכום שהוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה של על המודעה שלו, פעולה המציינת בעצם בחירה וכניסה של גולש אל אתרו., סכום זה יקובע, בין השאר, את המיקום השונה ואת סדר ההופעה של מודעות המפרסמים השונים ברשימת תוצאות החיפוש.


מאת עומר קפלן, סמנכ"ל השיווק של חברת A-2-Z, שיווק באינטרנט


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי

הוסף תגובה