מומלץ לצרוך דגים המהווים מקור לחומצה אומגה-3

הדגים המומלצים לאכילה הם דגי מים צפוני כגון סלמון, הליבוט, מקרל, טונה, סרדינים, אנשובי, כיוון שהם מקורות נפלאים לחומצת שומן חיונית מסוג אומגה 3. פחות מומלצים הם דגי הקרפיון ונסיכת הנילוס, שהם עשירים בשומן אך אינם מכילים חומצות שומן חיוניות.


מקורות האומגה-3 הם מהמזון בלבד או מתוספי תזונה כגון שמן דגים (הגוף לא יודע לייצרם לבד) ולכן אומגה-3 נקראת חומצת שומן חיונית. חומצות שומן חיוניות נחשבות ל- "good guys" בסיפור התזונה. מדענים החלו להתעניין בחומצות שומן מסוג אומגה 3 כאשר התחילו להגיע דיווחים על אוכלוסיית האסקימוסים, אשר מרבה לצרוך מזון עשיר בשמן דגים אך בכל זאת אוכלוסייה זו סובלת משיעור נמוך של מחלות לב.


באדיבות מכללת מדיסין – המכללה המובילה בישראל לרפואה משלימה מבית המכללה למנהל

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.