צמח הבונסאי: יש לבחור את סוג העץ שתעצבו לו, בהתאם לתנאי האקלים והאור בביתכם

צמחי הבונסאי יכולים לחיות מאות שנים בבית ובמשרד, תוך טיפול והקפדה על דישון, השקיה, גיזום והרבה הרבה אהבה. עיצוב הבונסאי הוא מעשה אומנות. זהו צמח קישוט, מעוצב בסגנונות שונים, לפי טעמו של המגדל. בישראל, הבונסאי הוא יותר נחלתם של אוהבי הצמחים למיניהם. לוקח זמן רב לעצב ולטפח צמח בונסאי "אמיתי", לפי כל הכללים ולהגיע אתו לצורות המתאימות, אך יש גם בונסאי המתאים לפחות מקצוענים, עם צמחים שנותנים בקלות יחסית אפקט של צמח בוגר בעציץ קטן, ללא עבודה מרובה. במשתלות ניתן לרכוש עצי בונסאי מוכנים, שצריך רק להמשיך ולטפח.


כמה עצות לגידול בונסאי:


בחירת העץ המתאים –  יש לבחור את סוג העץ שתעצבו לבונסאי, בהתאם לתנאי האקלים והאור בביתכם. אותם עצים שלא יתאימו לאזורכם לגידול בגינה, לא יתאימו לגידול כבונסאי.


מצע שתילה – יש לדאוג לתערובת שתהיה מאווררת ומנוקזת, אך תצליח לאחוז במים. התערובת הטובה ביותר היא שילוב של כבול, טוף וחמרה. מומלץ להוסיף חיפוי לקרקע, כדי למנוע אובדן מים.


השקייה ודישון – תנאי ההשקייה משתנים בהתאם למזג האוויר ולמידת האור בו גדל העץ וכמובן, בהתאם לסוג הצמח. בממוצע מדובר על השקייה פעם ביום. מומלץ לדשן את הבונסאי בדשן כימי בנוסף למצע.


עיצוב וגיזום –  יש לגזום ענפים יבשים, חולים וצפופים ובנוסף, לגזום ענפים בהתאם לטעם האישי, כדי להגיע לסוג העיצוב החביב עליכם. את הגיזום יש לבצע בהתאמה לפי סוג העץ.


באדיבות איריס גלזמן, משתלות וונדי, עולם הגן


 

הוסף תגובה