ודאי כי המוצר הקוסמטי נקי משמנים מינרלים, לנולין, פורמלהייד, SD אלכוהול

בבואך לרכוש תכשיר קוסמטי, כדאי לך לבחון האם הוא בריא לעורך, כלומר – אינו מכיל את המרכיבים הבאים:


• שמנים מינרלים – אוטמים את העור, מונעים חדירה וספיגה של חומרים פעילים המונחים על העור לאחר ניקויו לשם טיפול בו. השמנים המינרלים גם מסייעים בהתפתחות קומדונים מלאכותיים (נקודות שחורות) על פני העור ועלולים לגרום לרגישויות ולאלרגיות קשות. 


• לנולין (חומר שמאפשר החלקה של הקרם על העור) – על כל קרם ו/או תחליב להיות נקי מלנולין, שגורם לרגישויות בעור, פצעונים ואלרגיות רבות. כדאי תמיד להעדיף תכשיר, שלצורך החלקה של הקרם מכיל בתוכו חומצות אמינו של משי.


• צבעים וחומרי בישום מלאכותיים – כדאי תמיד להעדיף תכשירים נקיים מבושם מלאכותי ומצבע השובה את העין, כיון שהם ראשונים במעלה ביצירת אלרגיות, רגישויות בעור ופצעי אקנה. לא יימצא תכשיר היפואלרגי המכיל בתוכו בישום וצבע. לשיפור תחושת הניחוח ולמניעת כתמי פיגמנטציה כדאי להעדיף תמציות צמחיות ושמנים ארומטיים.


• SD אלכוהול – חשוב להשתדל להשתמש בתכשירים נקיים מחומר זה, אפילו אם הם מיועדים לעורות שמנים ו/או אקנתיים. כדאי תמיד להעדיף תמציות צמחיות לחיטוי ולכיווץ.


• פורמלהייד – חומר המעריך את חיי המדף של המוצר, הידוע כמסרטן. במדינות רבות ויתרו על השימוש בו. כדאי לרכוש מוצר בעל טווח חיים קצר יותר (3-5 שנים), המבוסס על אנטיאוקסידנטים, חומרים משמרים אכילים ממשפחת הויטמינים (כדוגמת ויטמין E).


מאת ליאת הלפרט, מנהלת ההדרכה הארצית של אם.די פורמוליישנס דרמלוג'יקה


באדיבות המכון הישראלי לחוות דעת, מומחים ובוררים 

הוסף תגובה