טיפים לשימוש במוצרי סיליקון

טיפים לשימוש במוצרי סיליקון

סיליקון (צורן) הוא יסוד כימי שסימנו Si והוא נחשב לאחת מאבני היסוד ההכרחיות להיווצרות חיים.

היסוד צורן הוא הבסיס לכל טכנולוגית המוליכים למחצה המאפשרים קיומם של כל מכשירי האלקטרוניקה המוכרים לנו כיום, מכאן גם השם "עמק הסיליקון" בקליפורניה שם שוכנות חברות רבות העוסקות בפיתוח מוצרי היי-טק.
המונח "סיליקון" משמש גם לתיאור תרכובות אי-אורגניות המכילות צורן. לתרכובות כאלה שימושים רבים, בין היתר מוצרי סיליקון משמשים בתעשייה כחומרי איטום והדבקה (במיוחד בתחום הבניין), לצרכי בידוד, ריפוד, אריזה ועוד. לסיליקון גם שימושים רפואיים, במיוחד בתחום הרפואה הפלסטית, השיקומית והקוסמטית.

מוצרי סיליקון יכולים להופיע במגוון צורות, כנוזל, כג'ל, כחומר דמוי גומי או כחומר מוצק בעל קשיחות משתנה. ישנם מאפיינים שונים של מוצרי סיליקון שכדאי להכיר ולקחת בחשבון בבואנו לעשות בהם שימוש. אספנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם לבחור את המוצר המתאים ביותר לשימוש אותו אתם מייעדים לו.

וודאו טווח עמידות לחום
מוצרי סיליקון יכולים להיות עמידים מאוד בפני חום וקור אולם טווח העמידות עשוי להשתנות באופן מהותי בין מוצר למוצר. לפיכך חשוב מאוד לוודא שמוצר הסיליקון בו אתם שוקלים להשתמש אכן עמיד דיו לטמפרטורות אליהן ייחשף, ישנם מוצרי סיליקון העמידים אפילו לתנאי חום קיצוני של עד 300 מעלות צלזיוס תוך שמירה על כל תכונותיהם הרצויות מבחינת גמישות, אחיזה וצורה. אין לשכוח לקחת בחשבון גם מידת עמידות נחוצה בפני קור כאשר השימוש המתוכנן יחשוף את הסיליקון לטמפרטורות נמוכות במיוחד.

קחו בחשבון מגע עם חומרים מאכלים ורטיבות
ישנה שונות גדולה בין מוצרי סיליקון שפותחו לשימוש דומה מבחינת עמידותם בפני חומרים מאכלים כגון שמנים, כימיקלים למיניהם ואפילו חומרי ניקוי וסבונים.
בבואנו לבחור מוצר שימלא תפקידו לאורך זמן חשוב מאוד לבדוק אם הסיליקון עתיד לבוא במגע עם חומרים מעין אלה. כאשר אכן צפוי מגע כזה הכרחי לוודא כי המוצר שנבחר עמיד בפני החומרים עימם יבוא במגע, בדרך כלל נמצא נתונים אודות עמידות כזו על גבי האריזה, פירוט נוסף יופיע במפרטים טכניים וניתן גם להיוועץ עם נציגי מכירות בבית העסק המוכר מוצרי סיליקון או ישירות עם נציגי השירות של היצרן.

היכן למצוא מוצרי סיליקון
מוצרי סיליקון לבנייה ניתן לרכוש אצל ספקי חומרי בניין ובבתי עסק לאספקה טכנית. כך גם דבקים מבוססי סיליקון, חומרי בידוד ולעיתים גם מוצרי סיליקון לאריזה.
מי שזקוק למוצר ייחודי לצורך שימוש שגרתי פחות יוכל לפנות אל היצרנים עצמם, בדרך כלל ניתן יהיה למצוא מוצר מתאים מן המוכן.

השוו מחירים
מסיבות שונות שוק מוצרי הסיליקון מאופיין בפערי מחירים משמעותיים בין היצרנים השונים ובין מוצרים מקבילים בהם ניתן לעשות שימוש דומה. לפיכך מומלץ לא לוותר על סקר שוק גם אם נדמה לכם שמצאתם מוצר המתאים בדיוק לצרכיכם. מאוד ייתכן שקיים מוצר דומה, של יצרן אחר או אפילו אותו מוצר עצמו אצל ספק אחר, הנמכר במחיר נמוך בהרבה.

הוסף תגובה