טיפים להבריא מהר יותר אחרי מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן, כמו ניתוחים אחרים, כולל אחריו תקופת החלמה לא קלה, ובעיקר בשל מורכבותו של ניתוח זה. ובכל זאת, אם מקפידים על כמה כללים אפשר לעבור את התקופה הזו בהצלחה וליהנות, מיד לאחריה, מבטן מתוחה. אם אתן מתכננות לעבור ניתוח כזה בקרוב, הנה כמה טיפים, שיעזרו לכן להבריא מהר יותר אחרי מתיחת בטן:

  1. על מנת להחלים מניתוח זה כמה שיותר מהר, מומלץ ללבוש חגורת בטן, המונעת לחץ ישיר על העור ומעודדת את איחויו. כדאי להיערך לכך לפני הניתוח ולדאוג לרכוש חגורה מתאימה שתעמוד לרשותכן כבר לאחר השחרור מבית החולים.
  2. למרות הכאב ותחושת חוסר הנוחות הנלווים לניתוח, מומלץ לרדת מהמיטה מדי פעם, ולעשות זאת בעדינות ולאט לאט. נכון, התנועה שלכן וודאי תהיה מוגבלת יותר ותלווה בכאב, אולם כל זאת נובע מהניתוח עצמו ומתפירת השרירים, שבוצעה במסגרתו. מיד לאחר שבוע או שבועיים תחושו נוחות רבה יותר, הן בעמידה והן בהליכה.
  3. הכרית, שבמיטה, יכולה לעזור לא מעט. אפשר לחבק אותה בכל פעם כשמרגישים כאב או מבצעים פעולות מסוימות, העשויות לגרום ללחץ ותחושת חוסר נוחות בבטן. כמו, למשל, שיעול, התעטשות ואפילו צחוק.
  4. מומלץ שלא למהר לחזור לעבודה. כדי להחלים באופן מלא, רצוי לנוח היטב ולהימנע ממאמצים מיותרים. מי שעברה מתיחת בטן קלה, הנחשבת לפשוטה יותר, יכולה לחזור לעבודה כבר לאחר שבוע. מי שעברה ניתוח מתיחת בטן מלא, כדאי שתמתין לפחות שבועיים לפני החזרה לעבודה מלאה.
  5. פעילות גופנית היא חשובה ביותר, אולם לא מומלץ לחזור אליה בתקופה שמיד לאחר הניתוח. כדאי להמתין לפחות שישה או שבעה שבועות לאחר החזרה אליה, ולפחות כמה חודשים לפני ביצוע תרגילי הבטן. בכל מקרה, מומלץ לחזור לפעילות גופנית מלאה באופן הדרגתי, לאט לאט.
  6. סבלנות היא שם המשחק. ההחלמה מניתוח מתיחת בטן, כאמור, איננה מהירה וכמו ניתוחים פלסטיים אחרים התוצאות אינן מידיות ולא ניתן להבחין בהן כבר לאחר הניתוח. חשוב להבין שהסבלנות, במקרה זה, משתלמת בסופו של דבר אולם יש לזכור שזה לוקח זמן. ייתכן ויופיעו סימנים שונים, כמו נפיחויות למיניהן, אולם הם חלק מתהליך ההחלמה וצפויים להופיע כבר אחריו.
  7. חשוב לשמור על קשר עם הצוות הרפואי לאורך כל תהליך ההחלמה, ובמיוחד ברגע שמופיעות תופעות לא מוסברות, ברגע שהכאב מחמיר, מופיעים דימומים ועוד. אמנם, אלה צפויים להופיע לאחר הניתוח, אולם במקרים מסוימים הם מצריכים בירור רפואי מעמיק.

לסיכום

ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח נפוץ מאד, ובמיוחד בשנים האחרונות. בזכות ניסיונם הרב של המנתחים, המבצעים אותו, והחידושים הרבים בתחום, אפשר להשיג תוצאות מצוינות, אולם חשוב לאפשר החלמה טובה ונכונה כדי להשיגן. אם תקפידו ליישם את הטיפים המצורפים, תוכלו ליהנות מבטן מתוחה יותר וגם מהחלמה מהירה.

הוסף תגובה