אמיר יקותיאל מסביר איפה כדאי יותר לגור

80 משפחות בבניין או רק 20 * נוף מרהיב מקומה גבוהה או הצצה לבתי השכנים * מגדל של 18 קומות כמו במגדלי הדר של אמיר יקותיאל בהוד השרון או בניין של 6 קומות באם המושבות הישנה * איפה כדאי יותר לגור?

רב הקומות הראשון בישראל היה כלבו שלום ליד שכונת נווה צדק בתל אביב. למעשה הוא היה רב הקומות היחיד בארץ במשך עשרות שנים ושימש בעיקר למטרות עסקים ומסחר. בשנות התשעים החלו לצוץ רבי קומות אחרים בגוש דן ולקראת שנת 2010 זה כבר הפך לשיטפון של ממש. כיום אנו עדים לתחרות היכן ייבנה המגדל הגבוה בישראל. אבל האם זה באמת כל כך טוב לגור בבניין גבוה ואיפה עובר הסף בין התפוצצות אוכלוסין בבניין לבין תחושת הפרטיות שמעניקה הדירה. אחד המקרים בהם אפשר לבחון את התופעה הוא בפתח תקווה שם קמה לה שכונת אם המושבות בה היו בתים בעלי שש עד שמונה קומות. אלא ששטח השכונה אז נגמר ולידה קמה אחותה הגדולה, אם המושבות החדשה. שם כבר החליטו הקבלנים (בשיתוף פעולה עם העירייה כמובן) לנצל את הקרקע עד תום וממוצע הקומות בבנייני השכונה הוא 20.

גם בהוד השרון אנו עדים לתופעה דומה כאשר מרבית בתי מרכז העיר היו בני ארבע עד שש קומות ואילו היום צצים כפטריות אחרי הגשם בתים גבוהים יותר בני כ-20 קומות, אחד מהם הוא הפרויקט החדש שבונה היזם אמיר יקותיאל בגני הדר.

גובה מול מחיר

השיטה של גביית המחיר עבור כל קומה שוכללה מאוד בשנים האחרונות. עבור כל קפיצה בקומה ישנה תוספת נכבדת מאוד בכסף. אבל האם הציפייה למעלית בבוקר, הדוחק בחנייה והצפיפות המרחבית בבניין היא אבן נגף. תלוי את מי שואלים. היתרונות של בניינים גבוהים הם בתנאי המחייה, כאן כאשר יש יותר משפחות שמתחלקות בהוצאה על פיתוח הבית אפשר להגיע לסטנדרטים גבוהים במיוחד, כמו שומר, חדר ג'ימבורי, חדר כושר ואפילו בריכה. בדרך כלל בבתים יותר נמוכים אין את כל ה"פסיליטיס" האלו, אבל מצד שני, גם את תחושת הצפיפות שמלווה בניינים גבוהים. אבל דומה שאם ההתמעטות בשטחי בנייה במרכז,  נראה כאן בניינים גבוהים במספר הולך וגדל בשנים הקרובות.

 

מי מחליט?

פרויקט מגדלי הדר של אמיר יקותיאל בהוד השרון מתנשא לגובה של 18 קומות כאשר בניין אחד הוא במתכונת של קבוצת רכישה, שמכרה כמעט את כל הבניין ואילו הבניין השני בשיטת הקומבינציה. בפרויקט של אמיר יקותיאל אנחנו יכולים לראות סגנון בנייה יוקרתי במיוחד שלא היה יכול להתאפשר אם היו נבנים בניינים נמוכים יותר. בסופו של דבר צריך לזכור כי מי שקובע את אופי הבנייה זו הוועדה המקומית (ולאחריה הוועדה המחוזית) שבסמכותה לאשר או לפסול תוכניות מסוימות בשכונות ובערים.

הוסף תגובה