טיפולי אקנה בפנים בגב בישבן ב-IPL עושים גם בקיץ – איריס לוי

סובל/ת מאקנה פצעים פצעונים, שחורים, שומנים וכתמים? גם הקיץ הוא זמן מתאים לטיפולי אקנה בפנים, בגב ישבן בטכנולוגיית IPL ואנרגיית גלי רדיו RF.  

ואת/ה מדמיינ/ת את עצמך בקיץ הקרב ובא – הבילוי על חוף הים – הרבה שמש ושיזוף, גופיות, בגד ים, ואת עם שמלה חשופה … וזה אפשרי…

 

לא מאמין/נה? הנך מוזמן/נת לגלוש באתר הבית ולהתרשם מעל ל- 80 המלצות לקבל טלפון להתקשרות ולהיווכח שיש פתרון לאקנה פעילה בגב/בפנים/בישבן ללא שינוי באורך החיים שלך – ללא ויטמינים  – וללא שינוי בתזונה.

אקנה מופיעה בכל ימות השנה, אולם עונת הקיץ מהווה כר נוח להתפרצות נגעי האקנה בפנים בגב ובישבן ולהיווצרות כתמי האקנה חומים/אדומים.

השיקולים בבחירת הטיפול באקנה גם בעונת הקיץ הן בבני נוער בגיל ההתבגרות והן בגילאים מבוגרים יותר תלויה בגיל המטופל, בגוון העור, בדרגת הנגעים, בחומרת המחלה, בנטייתה לגרום לצלקות בעור וכתמים פיגמנטריים.

החום, הזיעה, הלחות, המתערבבים עם הפרשת החלב (השומן) של העור, האיפור, הנטייה לנסות להסתיר ולפוצץ את הפצעים הנראים בולטים יותר עם ההיחשפות לשמש, כל אלה משפיעים על העור, ועלולים לגרום לזיהום, החמרה וסיכוי להצטלקות בעור.

בניגוד למיתוס הנפוץ, היגיינה לקויה, לכלוך והצטברות שומן וזיעה על פני העור אינם הגורמים המרכזיים להיווצרות האקנה, שהרי שורש הבעיה הוא מתחת לפני העור (חיידקי האקנה P.ACNE) ולא על פניו. יחד עם זאת, חשוב להקפיד על ניקיון העור, כדי למנוע החרפת המצב והתפרצות חדשה של פצעים.

הקפדה על ניקוי באמצעות תכשירים שאינם מכילים סבונים, דטרגנטים, אלכוהול, בישום מלאכותי וכדומה. מרכיבים אלה נחשבים למרכיבים עוינים לעור והם עלולים להחמיר את המצב במקום להיטיב עמו.

התכשירים המתאימים לשימוש בעונת הקיץ יכילו חומצה שהיא מרכיב אנטי דלקתי ואנטיספטי המסייע לריפוי העור ולחיסול הבקטריה הגורמת לתהליך הדלקתי.  חשוב להקפיד לבחור ולהשתמש בתכשירים המטפלים, מרפאים סופחים ומונעים היווצרות והתפרצות אקנה.

יש הטוענים שהשמש עוזרת לרפא את פצעי האקנה האמנם? השמש היא כמו מייק אפ שהבנות ולעתים גם הבנים מורחים על הפנים, היא מסתירה, כשהעור שזוף, כהה, הפצעים הפצעונים והכתמים לא נראים. אך החיידקים קיימים בשכבת הדרמיס העמוקים יותר והפצעים עדיין מתפרצים ויוצאים לעתים עמוקים וכואבים יותר, כי השמש לא הורסת ולא מטפלת בשורש הבעיה – החיידקים P.ACNE הגורמים לאקנה.  

פריצת הדרך בטיפול הופיעה עם הבנת מנגנון הפעולה של הפרופירינים במטבוליזם של חיידק ה P-ACNE, כחלק מתהליך חילוף החומרים הנורמלי של החיידק. 

אקנה המטופל בטכנולוגיית IPL-קרן אור ואנרגיית גלי רדיו RF יעיל במיוחד לצמצום ואף להשמדת חיידקי האקנה ללא גרימת נזקים או תופעות לוואי כלשהן. הריפוי מתבצע כאשר האור המוקרן פועל על חומר הפורפירין הנלווה לחיידקי האקנה. עם חשיפת חיידקי הפורפירין לאור המיוחד של המערכת הוא עובר שינוי כימי ומחסל באופן סלקטיבי את חיידקי האקנה.

רוצים לבלות בקיץ, לרדת לים להשתזף – כתמי עור הינם אחת מבעיות העור האסתטיות הקשות לפיתרון. הכתמים הנראים והבולטים בקיץ, מקורם בתאים – מלונוציטים הנמצאים בשכבות העמוקות של העור. הפיגמנט המלנין מעניק לעור את צבעו. כמות המלנין מושפעת מגורמים תורשתיים ומגורמים סביבתיים כגון, חשיפה לשמש.

חשוב לזכור כאשר הנך נחשף לשמש תאי המלנין המלנוציטים יוצרים עודף מלנין המצטבר קרוב לאפידרמיס, השכבה החיצונית של העור. הפיגמנט הזה יוצר את אפקט השיזוף. קרן אור אינה יודעת להבחין בין פיגמנט של שיער ופיגמנט של עור,  עור שזוף יקלוט את מירב אנרגיית החום ותיווצר כווייה. לכן חשוב להקפיד להגיע לטיפולים לא שזופים.

שיזוף לאחר הטיפול בטכנולוגיי IPL ואנרגיית גלי רדיו RF

אשר לשאלה האם מותר להיחשף לשמש אחרי הטיפול, ובכן,  רצוי להמתין כ- שלושה שבועות  אחרי הטיפול בטכנולוגיית IPL באקנה פצעי בגרות.

הפסקת טיפולים בקייץ

לקוחות שכבר עברו מס' טיפולים עם שיפור והאטה בהתפרצות הנגעים מבצעים טיפול אחרון לקראת מאי יוני ויוצאים להפסקה עד אוקטובר, הפסקה זו אינה פוגעת באיכות הטיפול.

מתי ניתן לחזור לטיפולים

מי שהחליט להשתזף שואל את עצמו מתי ניתן לחזור לטיפול בבטחה. ובכן, עניין זה אינדיבידואלי, מטופלים המבקשים להמשיך טיפולים בתקופת הקיץ חייבים להימנע מחשיפה לשמש, כאן המקום לציין כי מריחת מקדם הגנה חד פעמי אינה מספקת.

מקדמי ההגנה נוטים להתפרק כעבור שעה שעתיים מהמריחה עקב הזעה וחמצון המנטרלים את פעולתם לכן יש למרוח כל שעה שכבה נוספת של מקדם הגנה. 

מטופלים בטכנולוגיית IPL באקנה פצעי בגרות באזור הפנים צריכים להצטייד בקרם הגנה המותאם במיוחד לעור הפנים ולשאת אותו עימם לכל מקום. מדי פעם מומלץ להוסיף שכבה נוספת של קרם הגנה. 

בקיץ אנו נעזרים רבות במסנני קרינה כדי להגן על עורנו מפני קרינת השמש הקופחת. לעתים מסנני הקרינה גורמים להחמרה במצב האקנה עקב סתימת הנקבוביות. ולכן חשוב השימוש במסנן קרינה לא שומני ולא קומדוגני (הגורם להיווצרות נקודות שחורות).

כאן המקום לחזור ולהזכיר כי השיזוף והחשיפה לשמש מסוכנים לבריאות בלי כל קשר לטיפול באקנה פצעי בגרות בטכנולוגיית  IPL ואנרגיית גלי רדיו RF.

ב-50 השנים האחרונות גברה עוצמת הקרינה המגיעה אל כדור הארץ. הגורם העיקרי לכך הוא החור בשכבת האוזון שבאטמוספרה – שכבה זו סופגת חלק מקרינת השמש ובכך משמשת להגנה. כיוון שמתמעטת שכבת האוזון הרי שכמות גדולה יותר של קרינה מגיעה אלינו / החשיפה לשמש עלולה לגרום לכוויות להזדקנות העור ולסרטן העור.    

טיפים לטיפול באקנה בפנים בעונת הקיץ :

*מומלץ השימוש בקרם לחות או מסנן קרינה בעל מרקם קליל ונטול שומן כגון תחליב או ספריי.

*מומלץ להקפיד על חפיפה יום יומית של השער.

*מומלץ לשטוף את הפנים עד פעמיים ביום (ולא יותר). יש להשתמש במים פושרים ולא חמים מאד ולהשתמש באל-סבון עדין או בסבון ייעודי לעור הפנים. רחצה מוגברת של העור תייבש אותו יותר מי ועלולה לגרום לקילוף ופריחה.

*מומלץ לא להעמיס באיפור ולהימנע מפודרות. האבקה עם שומניות וזעה יוצרת מראה לא אסתטי ולא חלק.

*מומלץ להימנע מפיצוץ הפצעים/הפצעונים, שפשוף חיטוט או גירוד האזור, כל אלה עלולים לגרום להחמרה הצטלקות ולהתפשטות הדלקת לאזורים נוספים.  

הטיפול מומלץ: כסדרה של בין 10 – 6 מפגשים (לעתים גם יותר) וכטיפול תחזוקתי/משמר/תומך אחת ל-3 חודשים/חצי שנה.

תדירות הטיפולים : 4 טיפולים ראשונים פעם/פעמיים בשבוע (ע"פ סוג העור, רמת האקנה ועומק הנגעים) והמשך במרווחים יותר ארוכים, בין שבועיים ל-3 שבועות.  

כתבות נוספות ומידע רב ניתן למצוא באתר הבית שלי.

לשאלות ניתן ליצור עמי קשר ישירות ל-0558833337

 

 

 

הוסף תגובה