טיפול קל ומהיר באקנה בגב/ישבן/פנים מיתוס או אמת? / איריס לוי

סובל מאקנה? אקנה בגב בפנים ובישבן, אחד מהמיתוסים שיש טיפול מהיר וקל באקנה, אינו מציאותי.

השיקולים בבחירת הטיפול באקנה, בגב, בפנים ובישבן הן בבני נוער בגיל ההתבגרות והן בגילאים מבוגרים יותר תלויה בגיל המטופל, בדרגת הנגעים, בחומרת המחלה, בנטייתה לגרום לצלקות בעור וכתמים פיגמנטריים.

לעתים הנך סובל/ת מאקנה שנים ולעתים הנך סובל/ת מאקנה רק מספר חודשים, לעתים הנגעים מרוכזים באזור אחד בגוף ולעתים הנגעים מתפשטים לאזורים נוספים בגוף, כמו: הפנים הקרקפת, הגב על החזה הזרועות על הישבן המפשעות ווהירכיים האחוריות.

מפתה מאד לחשוב שב- 2 טיפולי שיוף או פילינג ניתן לחסל ולמגר את חיידקי האקנה, הגורמים העיקריים להתפרצות פצעי האקנה, פצעי הבגרות. או לרפא ולהעלים תוך זמן קצר, בטיפול מהיר וקל את הפצעים הפצעונים, העור המחוספס האדמומי המגורה והמגרד, את הפרונקלים/ציסטות והכתמים.

חשוב לזכור – פעולת השיוף או הפילינג באקנה פעילה באזור הפנים הגב והישבן חושף את העור לזיהום ועלול לגרום להתפשטות פצעי האקנה לאזורים נוספים בגוף להחמרה והחרפת הדלקת.

טיפול יעיל ואפקטיבי באקנה מתמודד עם הפחתת יצור השומן, הפחתת הצטברות תאי עור וקטילת החיידק הגורם לדלקת. ולכן דרך הפעולה האדיאלית והאיכותית היא כפולה, כטיפול מערכתי פנימי וחיצוני. הצלחת הטיפול מושפעת מהתמדה בטיפולים במקביל להמשך טיפול משמר ותומך בבית.

הטיפול בטכנולוגית IPL – קרן אור וגלי רדיו RF – התוצאות מוכיחות כי ברב המקרים נרשמה הצלחה בטיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL – הטיפול הפחית את הסבל, ריפא את הפצעים ומנע צלקות וכתמים לאורך זמן.

פוטותרפיה הוא שם כולל לאוסף טיפולים רפואיים באמצעות חשיפת העור לקרני אור. הטיפול הפוטותרפי מאושר על ידי משרד הבריאות ואין לו תופעות לוואי כפי שיש לטיפול באמצעות תרופות וחומרים כימיים.

סובל/ת מאקנה בגב אקנה בפנים ובישבן – לעתים יש צורך בסדרה של בין 30-8 טיפולים על מנת להגיע לשיפור והטבה ניכרת באקנה ממנה הינך סובל/ת שנים. לצערי אין טיפולי אינסטנט, וצריך הרבה סבלנות והתמדה, אך יש אור בקצה המנהרה, הטיפול בטכנולוגיית IPL ואנרגיית גלי רדיו RF.

ללא תופעות לוואי – ללא תרופות (רואקוטן ואנטיביוטיקה מינוציקלין) – וללא פגיעה בכבד.

ללא שינוי באורך החיים שלך – ללא שינוי בתזונה שלך – וללא ויטמינים.

קיימים 3 סוגים עיקריים של אקנה:

אקנה קלה – המתבטאת במספר מועט של פצעים קלים בעיקר קומודונים/שחורים/שומנים.

אקנה בינונית – כמות גדולה יותר של פצעים אדומים ומוגלתיים המכסה שטח רחב מהעור.
אקנה קשה – פצעים חמורים בשילוב עם ציסטות/פרונקלים עמוקים גדולים וכואבים עם סיכון מוגבר להצטלקות ופגיעה קשה בעור.
ישנם תיאוריות רבות בשאלה מדוע יש כאלה שסובלים ממצב חמור של אקנה מאשר אחרים. יש הטוענים כי המדובר ברמה גבוהה של ההורמון הגברי, בעוד שאחרים אומרים שזהו פגם גנטי בבלוטת השומן. יש הטוענים על רגישות יתר לחיידק האקנה P.ACNE הגורם העיקרי לאקנה. והשילוב ביניהם הוא שגורם לשוני בן אלה הסובלים מאקנה קלה לאלה הסובלים מאקנה קשה.

גנטיקה –לא חייבת להיות אקנה במעגל המשפחתי הקרוב ביותר. אך ככל שיותר קרובי משפחה סבלו מאקנה כך האקנה תהיה חמורה ותתפרץ לאורך זמן רב יותר ולכן משך הטיפול יהיה ארוך יותר.

שינויים הורמונליים בגוף – כמו קבלת המחזור בגיל ההתבגרות, שינוי בלקיחת גלולות, או הריון, שחלות פובליציסטיות תופעה המעידה על אי איזון הורמונלי השכיחה אצל נשים ומאופיינת באקנה, הנמשכת לאורך השנים, שיעור יתר, מחזור קשה, השמנה או הרזיה.

נערות בגיל ההתבגרות ונשים צעירות הסובלות מאקנה פעילה בפנים מתמכרות לשימוש במייק אפ, קונסילרים ופודרות ומנסות להסתיר את הפנים עם השער ובכך מגבירות את התפשטות הנגעים והופעת צלקות וכתמים. אצל נערים וגברים נוצרים בעיות בגילוח, דימומים, רגישות אדמומיות ועוד.

גורמים חיצוניים – כמו שימוש במוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה שאינם מתאימים לעור, שימוש בבדים סינטטים, ישיבה ממושכת, שימוש במוצרי שיער המגבירים התפרצות אקנה באזור המצח, שימוש בתרופות, כל אלה עלולים לגרום להתפרצות פצעי אקנה ולהחמרה במצב הקיים.

* אם כבר ביקרת במכונים אחרים – והתאכזבת… אם פנית לרופא מומחה – שלא הצליח לשפר את מצב עור הפנים, הגב הישבן והגוף שלך, עם כדורי הרואקוטן וכדורי אנטיביוטיקה וניסית הומאופתיה, רפואה אלטרנטיבית, דיקור סיני, שינויים בתזונה, צמחים, רפלקסולוגיה, גלולות דיאנה, גלולות יסמין…

* ואם כבר מרחת אין סוף תכשירים ולא ראית תוצאות, ונמאס לך מהפצעים ומהפצעונים, פרונקלים ציסטות שחורים/שומנים, אדמומיות בעור כתמים /חומים אדומים, כי הם מתפשטים לצוואר, לגב, לקרקפת, לחזה, לאזור הישבן הירכיים והמפשעות… ואת/ה רוצה להיפטר מהם כי זה מביך ולא אסתטי, כואב ולא נעים, ובסיטואציה אינטימית…! או כשאת רוצה ללבוש בגד סקגי עם מחשוף גב, ובקיץ בגד ים…! ובגילך מגיע לך עור נקי מפצעים בהיר מכתמים חלק ונעים למגע …

גם אם חשבת להמתין עד יעבור זעם ושהפצעים יתייבשו, יגלידו, תגלה/י שאם לא טיפלת באקנה בפנים/בגב/ בישבן בזמן, העור יוותר מצולק ומוכתם. לעתים אדמומי, מחוספס מגורה ומגרד לכן, טיפול מהיר, ממוקד ומתאים הוא חיוני לשמירה על מראה אחיד, חלק בהיר נקי ואסתטי מכתמים ומפצעים המופיעים לעתים כנגעים גדולים עמוקים וכואבים ציסטות/פרונקלים.

ברגע שתתגבר/י על המבוכה, על התסכול ועל התחושה "ששום דבר כבר לא יעזור" תגלה/י עולם חדש של פתרונות אפקטיביים עם תוצאות מרשימות המומלצות אף על ידי רופאים.

הוסף תגובה