המלחמה של צבי ויליגר מול היצרניות הגדולות

אנחנו משלמים הרבה יותר מדי על מזון.

על פי נתוני מכון המחקר של כנסת ישראל, מחירי המזון בארץ גבוהים (בממוצע כמובן) בלא פחות מ- 25% ביחס לאירופה, ובפרט נרשמה עלייה חדה בין השנים 2005 ל- 2014: אם באיחוד האירופי העלייה הייתה בשיעור זעום של כאחוז וחצי, הרי שבישראל, באותה תקופה בדיוק, זינקו המחירים בלא פחות מ- 16% – בלי שום הצדקה כלכלית אמיתית ורק בשל הריכוזיות ההולכת וגוברת בשוק המזון.

אבל יש גם מי שנלחם ביוקר המחייה וביצרניות המזון הגדולות ותאבות הבצע: כך רמי לוי שכבר הפך לאימפריה של ממש, כך אבי כץ מקופיקס – וכך גם צבי ויליגר (צביקה ויליגר) מ"וילי פוד", יבואנית המזון הבולטת בישראל.

האני מאמין של צביקה ויליגר: מוצר איכותי, מחיר תחרותי

על מנת להילחם ביצרניות המזון הגדולות (דוגמת תנובה, אוסם ושטראוס) מקפיד צביקה ויליגר (צבי ויליגר) לייבא לארץ מוצרים ברמה גבוהה אבל רק כאלה שמחירם תחרותי ומאפשר לצרכנים, כלומר אנחנו, בחירה אמיתית ואלטרנטיבה של ממש למוצרים היקרים של היצרניות הגדולות.

לשם כך מועסקים ב"וילי פוד" אנשי מקצוע מהשורה הראשונה האמונים על איתור מוצרים איכותיים וחדשניים, ועל רקימת עסקאות משתלמות לכל הצדדים ובפרט לציבור הישראלי.

בנוסף מתעדכן הקטלוג של החברה ומדי שנה הוא מתעשר בעוד מוצרים בעוד תחומים, ובסך הכל הוא מונה כ- 600 פריטים המיועדים לקהל מגוון במיוחד אך בעל מכנה משותף חשוב: מי שמחפש מוצרים איכותיים במחירים תחרותיים.

הדוגמה של הגבינה הצהובה

אחת הדוגמאות הטובות ביותר למאבק הבלתי מתפשר של צביקה ויליגר (צבי ויליגר) ו"וילי פוד" (החברה שאותה ייסד יחד עם אחיו יוסי ב- 1994) ביצרניות המזון הגדולות היא ייבוא גבינה צהובה איכותית במטרה להילחם בתנובה ששולטת ללא עוררין בתחום זה עם כ- 80% מהשוק בזכות גבינת עמק.

תוך זמן קצר הצליחה וילי פוד להשתלט על לא פחות מ- 15% משוק הגבינות הצהובות, בהחלט נתון מרשים, וזאת למרות שב"שופרסל" למשל שובצה הגבינה הצהובה של החברה לא על מדף הגבינות הצהובות אלא על מדף אחר (על מנת לא לעורר את זעמה של תנובה) – אולם אז גילו צביקה ויליגר (צבי ויליגר) ואחיו יוסי כי ליצרניות המזון כוח רב: המכס על גבינות צהובות זינק ללא פחות מ- 50% (לעומת 20% קודם לכן) וכמובן הקשה על וילי פוד להציע מחירים תחרותיים.

יחד עם זאת הדבר לא ריפה את ידיהם של הוויליגרים, שנותרו נחושים להיאבק ביצרניות המזון הגדולות – ועושים זאת כל העת, ולא רק בתחום הגבינות הצהובות כמובן אלא בעוד שורה ארוכה של מוצרי מזון (ובהם למשל קולה, פסטות, דגני בוקר, אורז ועוד ועוד).

הוסף תגובה