נהיגה בשכרות

בישראל של היום ישנן תקנות תעבורה רבות נגד נהיגה בשכרות, שנחקקו במטרה למנוע מצב של תאונות דרכים, קלות וחמורות. חוקים אלה עשויים להיראות נוקשים ולא תמיד מובנים, אך חשוב להבין כי הם קריטיים, אפילו במקרה ששתיתם מעט אלכוהול. בנושא זה כדאי להכיר ולזכור את החוקים, בכדי למנוע מצב של התקרבות לסיכון – אם לא מפני התאונה עצמה אז מפני החוק. אז מה בדיוק צריך לדעת על נהיגה בשכרות?

האיסור בחוק על נהיגה בשכרות

החוק האוסר על נהיגה בשכרות קובע כי נהג שאינו חדש ונמצא בדמו 50 מ"ג אלכוהול ב- 100 מ"ל של דם (או לחלופין נמצאו בגופו 240 מק"ג בבדיקת הינשוף), נשלל רשיונו לתקופה של שנתיים לפחות, ובמקרים מסוימים נוסף לכך גם קנס גבוה. אך למרות כל אותם נתונים מדויקים, חשוב להבין כי אין דרך לכמת אותם בכל הנוגע לרמת אלכוהול הנמצאת בדם – וזאת מפני שהוא משפיע באופן שונה על כל אחד (במיוחד משנה מין השותה ומשקלו או משקלה), וכן רמת ההשפעה תלויה גם במצב עצמו: אם שתיתם מים ואם אכלתם לפני כן, אם אתם נעים הרבה לאחר השתיה (ריקוד, ריצה וכו') או לא.

נהגים חדשים ומקצועיים

עבור נהגים חדשים, נהגים צעירים ונהגים מקצועיים החוק האוסר נהיגה בשכרות הוא מחמיר הרבה יותר, כאשר הכמויות המותרות בחור לשתיה לפני העליה להגה הן למעשה כמעט אפסיות. כאמור, כמובן שישנה משמעות לשוני בין מצבי הנהגים השותים באותו רגע ובין נתוניהם הפיזיים, אך ברובם המוחלט של המקרים מדובר בכמויות מזעריות של אלכוהול. הסיבה לתקנות מחמירות אלה היא תנאיהם הראשוניים של אותם נהגים כאשר הם עולים על הכביש, כלומר יכולות שהן לרוב נמוכות יותר מאלה של הנהג הממוצע – אם מסיבות של חוסר ניסיון על הכביש ואם מריבוי שעות נהגיה המשפיע על מצב ערנותו של הנהג.

קווי לילה

עבור נהגים צעירים וותיקים היוצאים לבלות במרכזי הערים בסופי שבוע ואינם מעוניינים להוציא סכומים רבים של כסף למונית, קיימת האפשרות של קווי לילה, התופסת תאוצה רבה והולכת ברחבי הארץ. קווי הלילה מותאמים לשעות הבילוי, ובתור שכאלה הם פעילים גם בשעות הקטנות של הלילה; מסלולי הנסיעה שלהם מתחילים במרכזי הבילוי ומגיעים לשכונות מרוחקות – כאשר מדובר בערים הגדולות – ולערים קטנות וצמתים מרכזיים – כאשר מדובר במרכזי בילוי קטנים יותר. זוהי אפשרות מצוינת במיוחד לצעירים שאינם מנוסים זמן רב על הכביש, וכן לרוב מעדיפים לחסוך בהוצאות.

הוסף תגובה