בוטוקס – חומר הפלא אשר נושא עמו סייגים

מה כבר לא נאמר על חומר הפלא, לא פחות, אשר עשה מהפכה של ממש בעולם האסתטיקה? רבים לא יודעים זאת, אך למעשה הבוטוקס עשה את צעדיו הראשונים דווקא בעולם הרפואה אי שם במהלך שנות ה-70 של המאה הקודמת כדרך טיפול, שלבסוף התבררה כלא יעילה, לטיפול בתופעה נפוצה של עין עצלה. משנמצא כלא יעיל במיוחד, נכנס לתרדמת, וחזר לחיינו בתחילת שנות ה-90 כממלא ומעלים קמטים הטוב ביותר בעולם. בשנים האחרונות הורחבו השימושים בחומר, וכעת משמש לטיפול במגוון רחב של תופעות, ובהצלחה רבה. על אף הפופולריות הרבה השזורה בשימוש בחומר, יש להבין כי מדובר ברעלן ממשי אשר יכול להוות בעל סיכון ממשי באם ניתן מוזרק בידי יד לא אחראית וכזאת שאינה מקצועיות דיה לביצועה. אם הנכם מתעניינים לגבי השימוש בחומר, אנו מזמינים אתכם לקרוא בהמשך מאמר זה את מלוא הפרטים הרלוונטיים, לצד דגשים חשובים הנוגעים לו.

הזרקת בוטוקס – מאיפה מתחילים?

בהמשך לעובדה שהחומר עלול להוות סכנה באם מוזרק בידי יד שאינה מקצועית, טרם הזרקתו הראשונית יש לשלול תגובה אלרגית בצד המטופל ע"י ביצוע של בדיקה אלרגית פשוטה. הבדיקה הינה קצרה, חדה, ומספקת את התשובה האם גופכם מזהה סימני אלרגיים לחומר, וכאלה אשר בכוחם למנוע את תחילתו של הטיפול. ניתן להניח כי ישנן מספר מאות מרפאות בארץ אשר מציעות טיפולי הזרקת בוטוקס, ועל כן על הבחירה להיעשות תוך כדי שקלול של מספר נתונים, והחשוב מכל – לא לבחור כמובן על סמך עלותו של הטיפול בלבד. יש לבצע את הבחירה אך ורק במרפאה המוסמכת לביצוע ההזרקה, לצד זו הנושאת באישורים הנדרשים מטעם משרד הבריאות והעושה שימוש אך ורק בידי חומרים מאושרים.

טיפולים נפוצים

טשטוש והעלמת קמטים: מעצם היותו של הבוטוקס חומר בעל תכונות משתקות שרירים, זהו השימוש העיקרי בו, והינו מוצלח במיוחד יש לציין. ההזרקה מתבצעת בשלושה אזורי קמטים עיקריים; בין העיניים, מצח (שנחשב לקרקע פורייה במיוחד להופעת של קמטים, ובין הגבות. על מנת לשמור על תוצאות איכותיות ולאורך זמן, יש לבצע הזרקה אחת למספר חודשים.

טיפול בהזעת יתר: שימוש נוסף ופופולרי במיוחד לחומר הינו לטיפול בתופעת הזעת יתר, שהינה נפוצה במיוחד וממנה סובלים, בדרגות חומרה שונות, כשבעה אחוזים מן האוכלוסייה. בידי החומר היכולת להפחית את פעילותן המוגברת של בלוטות ההזעה, ובכך להגיע לידי הטבה משמעותית בהיקפה. ההזרקה מתבצעת בשלושה אזורים, לפי האזור הדורש זאת, כפות הרגליים, כפות הידיים ובית השחי. גם במקרה זה, יש לבצע הזרקה חוזרת אחת למספר חודשים על מנת לשמור על תוצאות איכותיות ולאורך זמן.

לאחר הזרקת החומר, לכל אחד מהטיפולים, ובעיקר באם מדובר בהזרקה ראשונית, תיתכן תגובה אלרגית וכזאת המלווה בנפיחות, אדמומיות וכאבים קלים, אך אלו חולפים לרב ללא כל טיפול מיוחד לאחר מספר שעות קלות. ובכלל, ניתן להקל על תחושה זו על ידי מריחת קרם מרגיע, בעצת המומחה בלבד. הקפידו לבצע סקר מרפאות ומומחים מקיף על מנת להגיע לידי הבחירה המושכלת ביותר.

הוסף תגובה