אוכל לחתולים: איך מאכילים חתולים שמנים?

יש משהו חמוד לאללה בחתולים שמנים, במיוחד כשהם באים להתכרבל אתך על הספה והנוכחות הפרוותית שלהם כל כך מורגשת ומחממת, אבל גם אם שומן מחמיא לחתולים הרבה יותר מאשר לבני אדם, הוא מזיק ומסוכן לבריאותם באותה המידה ולעתים אף יותר!

"השמנת יתר" היא ללא ספק הבעיה הבריאותית הכי בעייתית ממנה סובל העולם המערבי, וגם חיות המחמד של בני האדם סובלות ממנה בדומה אליהם. נתונים של האקדמיה האמריקאית למדעים מצביעים שכ-40% מהחתולים שמגיעים לווטרינר סובלים מהשמנת יתר! הכיצד זה קרה שהחתולים בארצות הברית עוברים תהליך דומה לבעליהם שידועים כאומה תופחת? גם החתולים וגם הבעלים מכניסים לגוף יותר קלוריות  לעומת הכמות שנשרפת על ידו, וחוסר האיזון הזה מביא לעודף אנרגיה שהופך בסופו של דבר לשומן. גם החתולים וגם הבעלים מעדיפים בסוף היום לרבוץ על הכורסא בסלון מאשר להתחיל לקפוץ ולשחק, ובטח שמעדיפים לאכול וכמה שיותר. אבל צריך לקחת בחשבון שעודף משקל בקרב חתול שמן עלול לגרום לבעיות בריאותיות  מאוד חמורות: בעיות לב, קוצר נשימה, מחלת סוכרת, דלקות מפרקים ואף כבד שומני. אף אחד לא רוצה שמשהו מהדברים הרעים האלה יקרה לחתול שלו, נכון?

כיצד נוכל לסייע לחתול השמן שלנו לפצוח בדיאטה? איזה אוכל לחתולים ניתן לו? מה נשנה בסגנון החיים שלו? הנה כמה טיפים חשובים לבעלי חתולים שסובלים מעודף משקל:

1. האכלה בצורה מדויקת – נגמרו הימים שפשוט דוחפים יד לשקית האוכל ולפי העין ממלאים את הקערה. כדאי להצטייד בכוס מדידה שמתאימה לסוג המזון שאתו מאכילים או להשתמש בכוס ביתית. את הכוס נוכל למדוד ולשקול במשקל הביתי ולמלא אותה בדיוק לפי המנה שמומלצת על האריזה של האוכל לחתולים. כדאי לקחת בחשבון שמה שכתוב על שק המזון מתאים לחתול הממוצע, ולא לחתול שמן. לחתול שלכם יש קצב חילוף חומרים אישי ומאפיינים גופניים אישיים. כדאי להתייעץ עם הווטרינר מה הכמות המומלצת לתת לחתול. כן כדאי גם להתייעץ לגבי מזון רפואי דיאטטי מומלץ.

2. לא לוותר על חטיפים, אבל – נכון, הוא נורא חמוד. נכון, הוא עשה עכשיו קטע נורא מצחיק, נכון הוא התנהג ממש יפה היום, אבל אי אפשר לחלק חטיפים בלי חשבון. מומלץ לחלק חטיפים באופן כזה שהם לא יעלו על 10% מכמות הקלוריות היומית המומלצת של החתול שלכם. אל תפסיקו לחלק חלילה, פשוט תעשו את זה בתבונה!

3. אל תיכנעו לפרצופים החמודים – כשהחתול שלכם מבקש תשומת לב תנסו קודם לשחק אתו במקום למלא לו את הכלי באוכל. קודם כל, זה יסיח את דעתו, אם הוא רגיל לבקש כל הזמן אוכל, וגם יש מצב שעד היום הוא עשה את זה בשביל לקבל מכם התייחסות ולאו דווקא כי הוא באמת היה רעב בטירוף.

4. מים על חשבון הבית – אם יש משהו שאפשר לתת חופשי ובלי דאגה זה מים טריים כל הזמן. זה טוב בשביל החתול שלכם לשתות הרבה, והוא ישמח לעשות זאת בכל פעם שישמע שממלאים לו את הקערה.

5. ספורט – אם החתול שלכם יתחיל לזוז הוא ירוויח תוספת של 30% בשריפת הקלוריות היומית. אמנם הוא כבר לא בטבע מתפקד כצייד, ואין לו יותר מדיי אחרי מי לארוב, אבל דווקא בגלל זה צריך לעודד אותו לזוז כמה שיותר. צריך לשחק אתו ולעשות זאת באופן הדרגתי – להתחיל ממשחק בן 3 דקות ביום ולהגיע עד למצב של משחקים בני 10 דקות לפחות פעמיים ביום.

הוסף תגובה