צפייה ישירה: טיפ 1# לשיפור האנגלית

צפייה ישירה: טיפ 1# לשיפור האנגלית

קשה למצוא היום מודעות דרושים שלא מבקשות אנגלית ברמת שפת אם או לכל הפחות אנגלית ברמה גבוהה. קשה עוד יותר למצוא מועמדים ישראלים שאכן עונים על הדרישה הזו. רוב מחפשי העבודה כמובן כותבים בקורות החיים שהם שולטים ביד רמה בשפה, אבל כמה מהם באמת מסוגלים להתנהל בראיון עבודה שנעשה באנגלית או להתנהל באופן יומיומי ומלא בעיקר בשפה הזו מול הלקוחות מחו"ל? לא הבגרות של 5 היחידות בתיכון, לא הפסיכומטרי ולא הכמה מאמרים שקוראים באוניברסיטה הופכים אדם לדובר אנגלית ברמה גבוהה. גם מי שקורא אנגלית כהלכה, עדיין עשוי להתקשות עם הצגה עצמית קצרה או עם ניהול שיחה בעל פה.

התנסות יומיומית עם תכנים באנגלית, במיוחד על ידי צפייה ושמיעה, עשויה לשפר מאוד את הרמה שלכם. הנה כמה המלצות צפייה חינמיות שיסייעו לכם מאוד:

הרצאות TED: חשוב ללמוד אנגלית לא רק מקריאה כי גם ובמיוחד מתוך שמיעה וצפייה. צפייה בקטעי וידאו קצרים מאפשרת למידה ביחידות קטנות וקלות לעיכול. אתר TED  מאפשר צפייה ישירה  באלפי סרטוני הרצאות קצרים באנגלית , בנושאים מרתקים ומגוונים. על הדרך תעשירו לא רק את אוצר המילים שלכם כי גם אם הידע שלכם, ותוכלו ללמוד מהמרצים הכריזמטיים כיצד ניתן להעביר מסרים ורעיונות בצורה יצירתית ושיווקית.  מומלץ להתקין את האפליקציה של טד גם בטלפון הנייד ולשמוע הרצאות קצרות בזמן נסיעה ברכב או באוטובוס, או כשיש 4-5 דקות פנויות בין לבין דברים. הציבו לעצמכם יעד ריאלי: 20 דקות צפייה ביום, שהן הרצאה אחת או שתיים, בנושא שמעניין אתכם. יש אופציה להוספת תרגום באנגלית (ולחלק מההרצאות גם בעברית). עדיף לצפות בלי כתוביות ולהוסיף אותן לצפייה חוזרת כדי לעבור על המשפטים שלא הבנתם או פספסתם.

ערוץ i24news: אם אתם גם ככה מתעדכנים בחדשות מקומיות מדי יום, אז למה לא לעשות את זה באנגלית? אתר האינטרנט של i24 (ערוץ בינלאומי המשודר מתל אביב) מציע צפייה בכתבות וידאו קצרות לצד תכניות מלאות במגוון נושאים חדשותיים ואקטואליים בישראל. רוב המגישים הם ישראלים, חלקם מוכרים ביותר (לוסי אהריש, יעקב אילון), ומעבר לכך שכיף לראות פנים מוכרות ולצפות בתכנים מקומיים, גם קל יותר להבין את המבטא של אנשים מעמנו מאשר של כתבי החדשות האמריקאים ב-CNN.

סדרת האינטרנט פיני – יש אנגלית אמריקאית, יש אנגלית בריטית, ויש כמובן אנגלית ישראלית שהייתה מאוד רוצה להיות כמו שתי הראשונות, אבל חוסר המודעות העצמית שלה רק מרחיק אותה מהיעד הנשגב. ישראלים שמדברים אנגלית יכולים להיות מאוד מצחיקים, גם אם הבדיחה היא על חשבוננו. סדרה אינטרנט קטנה ולא  מוכרת מספרת על פיני, חייל משוחרר שרוצה להיות שף מצליח בלונדון ובדרך הוא נתקל בקשיי שפה לא פשוטים. כדאי לכם לצפות בסדרה כדי לראות איך ישראלים, כלומר אתם, נראים בעיניים זרות בחו"ל כשהם מנסים לתקשר עם הסובבים אותם באמצעות השפה הכי בינלאומית בעולם. לימוד כולל תמיד לא רק את ה"מה כן" אלא גם את "המה לא"!

בקיצור, אין כמו צפייה ישירה, זה נוח, מהיר, אפקטיבי ובכללי… פשוט כיף!

הוסף תגובה