לפני שמזמינים בעל מקצוע – בדקו את הביטוח

כאשר אנו נתקלים בבעיה שגרתית בביתנו, למשל אם מכונת הכביסה שלנו כבר לא כל כך מכבסת, אזי שנקרא לטכנאי מכונות כביסה. או אם החשמל בביתנו פסק, ואין אנו מצליחים להסדירו בכוחות עצמנו וכמובן שאין הפסקת חשמל אזורית או כללית, אזי שנקרא לחשמלאי. מומלץ ואף רצוי להזמין בעלי מקצוע אמינים, באמצעות אתרים כמו לימון בעלי מקצוע, לצורך העניין, אשר יספקו לכם מענה עבור כל בעל מקצוע שתדרשו לו. אך אנו נתמקד כרגע במקרים חריגים מעט יותר, בהם הזמנת בעל מקצוע או כמה בעלי מקצוע יעלה לנו ביוקר, ויש שלא יחשבו על כך שאולי אתם כבר מבוטחים.

 

דוגמה נפוצה לבעיה קשה מאוד שנגרמת לעיתים בבתים פרטיים מעט יותר ישנים, קשורה דווקא לתחום האינסטלציה – פיצוץ בצנרת. הסיטואציה הבאה אינה תלושה מהמציאות, ומתרחשת באופן יום יומי בלפחות בית אחד בישראל. בסיטואציה זו, אנו נגלה להפתעתנו כי שעון המים אשר מורה על שימוש ועל צריכת המים בביתנו לא מפסיק להסתובב. לרוב, נגלה זאת בעקבות פנייה מטעם העירייה על שימוש חורג במים, ואכן נגלה להפתעתנו כי שעון המים שלנו מסתובב ללא היכר, בלי הפסקה ובקצב שיא. כאשר נחקור את העניין, נבין כי יש פיצוץ בצנרת, ככל הנראה בגינה או במקום המשויך לבית אך חיצוני לו. הפיצוץ בצנרת מוסווה, והמים אינם עולים מעל לפני הקרקע, ולכן נצטרך לאתר את הפיצוץ בדרכים פחות קונבנציונאליות.

 

לצורך איתור פיצוץ מסוג זה, על האינסטלטור שנזמין להיות מצויד בכלים לאיתור פיצוץ בצנרת באמצעות גז, וזאת מכיוון שאין לנו שום כיוון או קצה חוט באשר למיקום של הפיצוץ בצנרת. כאשר יזרימו גז אל תוך כל הצנרת של הבית, המאתר יגע לגלות מתי הגז יוצא החוצה (ועולה מעלה) במקום הפיצוץ ובכך יידע היכן יש לטפל בבעיה. עלות של איתור שכזה, ולאחר מכן הריסת השטח החיצוני ותיקון הצנרת, תעלה לנו בצורה עצמאית בסביבות ה-6,000 שקלים חדשים. אבל, שימו לב לדבר הבא – הרבה אנשים ימהרו וילחצו להזמין אינסטלטור בצורה עצמאית (או כל בעל מקצוע אחר במקרים של בעיות חמורות), ולא יחשבו על כך שייתכן והם מבוטחים.

 

ישנם חברות פרטיות אשר עובדות באופן מסובסד עם חברות הביטוח השונות, ונותנות שירות למבוטחי פוליסות מבנה (אנשים בעלי פוליסת ביטוח על הבית שלהם), אם בידכם הפוליסה התקשרו אל החברה המטפלת, ותחסכו אלפי שקלים. לבעיה שציינו, לצורך העניין, תצטרכו להשתתף עצמאית בכ-500 ₪ בלבד. לכן, אנו ממליצים בחום לעשות ביטוח מבנה על הבית שלכם, ולאלו מכם שכבר יש את הפוליסה המדוברת, שימו לב שלא להילחץ במקרי קיצון ולהזמין בעל מקצוע באופן עצמאי, אלא להפעיל את הפוליסה שלכם ובכך תחסכו כסף ומטרד. בהצלחה לכולם!

הוסף תגובה