טרמפים

כשהגיע האינטרנט לעולמנו באופן נרחב, אחד הדברים הראשונים שהוא עשה, הוא יצר קהילה מאוד גדולה של משתמשים שעוזרים אחד לשני, פועלים אחד למען השני, לפעמים בצורה גלויה ולפעמים בסתר. במובן מסוים האינטרנט הוכיח, שלמרות שכולנו פרטים וכל אחד לעצמו, הרי שאנחנו רואים את עצמנו כחלק מחברה ולכן חשוב לעזור אחד לשני.

זה בא לידי ביטוי בכתיבת תגובות וחוות דעת אשר נועדו לעזור ללקוחות אחרים, לפני שהם רכשו מוצר או שירות. זה בא לידי ביטוי בקריאה לעזרה עבור קבוצות שונות, בעיקר קבוצות חלשות. השיא כמובן הגיע עם הופעתו של הפייסבוק, אז גולשים החלו לנצל את הבמה שניתנה להם לעלות דברים שונים לתודעה הציבורית, דברים שלא קשורים אליהם ישירות, למשל עוולות שקראו לאחרים, עזרה שגולשים שהם מכירים ולא מכירים זקוקים לה, ולאחרונה אנחנו עדים לתופעה של הזמנה להגיע לאירועים שונים שיש חשש שלא יהיו בהם אנשים.

מן הדוגמאות הבולטות בשנים האחרונות בכל הקשור לשיתופיות ברשת בין גולשים שונים, הן אפליקציות בסלולר שמיועדות לקשר בין אנשים שונים, במטרה לעזור אחד לשני בדרכים שונות, תוך התייחסות לשאלת מיקומם באותו רגע. מי שזקוק לעזרה מסוימת, מציין היכן הוא נמצא, ומי שחבר באותה אפליקציה, נמצא בקרבת מקום ויכול לעזור לו, עושה זאת. הדוגמא הבולטת ביותר היא אפליקציות שמציעות טרמפים אחד לשני.

כיצד אפליקציית טרמפים עובדת

הרעיון הוא מאוד פשוט. נניח ואנחנו נמצאים בתל אביב ואנחנו זקוקים לטרמפ לקיסריה. אנחנו מורידים אפליקציה כמו ביפמי, נרשמים אליה, גולשים שרשומים גם הם לאפליקציה ונמצאים בקרבת מקום או גרים בתל אביב ונוסעים לאזור, יוצרים איתנו קשר וכך אנחנו נוסעים ביחד. זה חוסך לנו את הצורך לקחת מונית או רכבת, זה חוסך לנו את הצורך לנסוע לבד, זה גם מאפשר לנו להכיר אנשים חדשים.

היתרונות של אפליקציות מסוג זה הן רבות:

  • חסכון בעלויות הנסיעה הן לנוסע והן לנהג – שניהם משתתפים בעלויות הנסיעה.
  • חסכון בהוצאות לאורך זמן – ככל שנוסעים פחות ברכב, כך הבלאי שלו יורד.
  • במקום שכל אחד ייסע לבד, נוסעים ביחד, דבר הרבה יותר נעים וחברותי
  • אם מדובר על שעות מאוחרות, אז הרבה יותר בטיחותי לקבל טרמפ בצורה כזו מאשר לנסוע בצורה אחרת.
  • אפליקציות מסוג כזה מפחיתות את השימוש בכלי רכב ובתחבורה ציבורית, דבר שהוא טוב לסביבה.

לסיום חשוב לציין, שאפליקציות טרמפים, הן מאוד פופולאריות בעולם, וניתן להשתמש בהן  לא רק במקומות בהם אין תחבורה ציבורית או שיש תחבורה ציבורית לעיתים רחוקות, אלא להיפך, אפליקציות אלו מאוד פופולאריות בערים גדולות ויש בכך היגיון רב, מאחר ושם יש יותר אנשים, וחלק גדול מהם לא מחזיקים כלי רכב, לכן סביר מאוד להניח, שהם ירצו להשתמש באפליקציית טרמפים בשביל להגיע ממקום למקום.

הוסף תגובה