טיפול בפרחים בקיץ

הקיץ בישראל יכול להיות חם מאוד, ולהתאפיין בעומסי חום אשר מקשים את החיים על כולם – בני אדם, בעלי חיים וצמחים כאחד. בכל הנוגע לטיפול בצמחי הבית וספציפית בפרחים אותם אנו מציבים לעיתים באגרטל על השולחן (כמו גם פרחים הגדלים אצלנו בגינה), טיפול נכון ומודע יכול בהחלט להאריך את תקופת חייהם של הפרחים בתקופת הקיץ הלוהט. להלן כמה טיפים חשובים אשר יסייעו לכם להאריך את חייהם של הפרחים בבית שלכם, ולגרום להם להיראות רעננים כל הזמן, במקום נפולים ונבולים –

הרחיקו את הפרחים מפירות וירקות – נתחיל דווקא עם נקודה אשר אינה מוכרת למרבית האנשים, ועבור חלקנו אפילו מנוגדת לאינטואיציה. אנשים רבים נוטים להניח פרחים בתוך אגרטל עם מים על השולחן, בסמיכות לקערת פירות או ירקות. זה נראה לנו טבעי לחלוטין, אך בפועל זה יכול לפגוע משמעותית בפרחים ולקצר את משך חייהם. הסיבה לכך היא כי פירות וירקות רבים פולטים חומרים נדיפים שונים לאוויר בעת שהם מבשילים, וחומרים אלו עלולים לפגוע בפרחים ולהאיץ את תהליך הנבילה שלהם.

הסירו עלים וענפים מתים – כאשר יש לנו זר גדול של פרחים המוצב באגרטל, כמו גם מקבץ פרחים או שיח פורח בגינת הבית, פעמים רבות חלקים מהצמח או מהפרחים מתייבשים ומתים, בעוד אחרים ממשיכים לפרוח. במצב כזה חשוב להסיר את העלים והענפים אשר סיימו את חייהם, על מנת לספק לאלו שנשארו יותר מקום, יותר אוויר ואור, יותר מים וכד'.

טיפול פרטני עבור פרחים וצמחים בגינה – במקרה של צמחים ופרחים מיוחדים אותם אתם שותלים בגינה, שימו לב כי צמחים שונים זקוקים לטיפול שונה (כמות מים או תדירות השקיה שונות וכד'). טיפול פרטני המתאים בדיוק לצרכיו של אותו פרח הכרחי במיוחד בחודשי הקיץ החמים. לכן, שאלו את המוכרים במשתלה בה אתם רוכשים את הצמחים הללו בנוגע לטיפול מיוחד/ספציפי לו נזקק אותו צמח.

טיפול בזרים ממשלוחי פרחים – במידה וקיבלתם פרחים הכוללים זרים גדולים ומרהיבים אשר אתם חוששים כי ינבלו במהרה, חשוב להעניק לזר תנאים אידיאליים כמה שיותר מהר – שימו את הזר מיד באגרטל עם מים טריים ונקיים (מים לא חמים במיוחד ולא קרים במיוחד) ודאגו להחליף את המים מדי יומיים או שלושה. החלפת המים חשובה על מנת שהפרחים יהיו כל הזמן במים טריים ולא מעופשים, ויוכלו להמשיך לפרוח כמה שיותר זמן. בנוסף, מומלץ לחתוך את גבעולי הפרחים בזווית של ארבעים וחמש מעלות, במטרה להגדיל את שטח הפנים של הגבעול ממנו סופח הפרח מים. מומלץ לא להציב את האגרטל בצמוד לחלון היכן שהפרחים יקבלו שמש ישירה, וכמובן שחשוב להסיר את הניילון בו נעטפו הפרחים, כמו גם כל סוג אחר של עטיפה.

לסיכום, טיפול נכון ומסור בפרחים בתקופת הקיץ יכול בהחלט להאריך את תקופת חייהם. דאגו לשמור על הכללים הפשוטים הללו, והפרחים שלכם יאריכו חיים גם בעונה החמה ביותר.

הכתבה בחסות פרחי חן חנות פרחים ומשלוחי פרחים בפריסה ארצית, מעוניינים להזמין פרחים לפתח תקוה? אנו נשלח פרחים טריים במיידי.

הוסף תגובה