בטרם תקבלו החלטה לגבי רכישת דירה חשוב לערוך תכנון פיננסי מוקדם

רכישת דירה הינה צעד כלכלי חיובי וחשוב ביותר בחיינו, המסתכם ב כ-10 שנות עבודה בממוצע. צעד בעל השפעה רבה על איכות החיים שלנו, חינוך ילדינו ועצמאותם, מרחב המחיה ועוד .משימה לא פשוטה בקבלת החלטות הנוגעות למציאת דירה שתתאים, לצרכים, לרצון, לתקציבו לויתורים שמוכנים לעשות.


בטרם תקבלו החלטה, חשוב לערוך תכנון פיננסי מוקדם (רצוי בעזרת יועץ בעל מקצוע בתחום), לאחר מכן תקבעו באם רוכשים או שוכרים. "הון העצמי" שלכם- סדר גודל הכסף הנמצא ברשותכם שאינו נובע מהלוואות, רצוי שגודלו יהיה לפחות 30%  משווי הנכס הנרכש. יש לקחת בחשבון בעלות הכוללת גם את ההוצאות הנלוות לרכישה כגון : תשלום דמי תיווך למתווך באם נזקקתם לשירותיו, שכר טרחה עו"ד, תשלום מס רכישה , תשלום למוביל, עלות שיפוצים בטרם כניסה לבית.


תמיד יש לזכור, במידה ומגיעים למסקנה שאין יכולות כספיות מספיקות, עדיפה אופציית השכירות על אופציית ההסתבכות. בדקו את יכולת החזר ההלוואה על בסיס חודשי, לאחר שלקחתם בחשבון את כל ההכנסות בניכוי הוצאות לכלכלת הבית, מזון, ביגוד,החזקת הבית, חינוך, בידור, תשלום לגנים וכו', רצוי לערוך טבלה מסכמת על פני 3 חודשים לפחות. יכולת ההחזר תקבע את התקופה להחזר ההלוואה. הבנקים מקפידים על שיעור החזר שלא יעלה על 25-30% מההכנסה הכוללת. בנו את תמהיל הלוואת המשכנתא על פי הצרכים שלכם בלבד.


משה צור & משה רייכר, M&M השקעות ומשכנתאות

הוסף תגובה