רכבי יוקרה – למי זה מתאים?

רכבי יוקרה – למי זה מתאים?

עיצוב קלאסי, אבזור מתקדם הכולל בתוכו כל פינוק ושכלול אפשרי, מנועים חזקים במיוחד ונראות שלא מותירה אף נהג על הכביש אדישה לגביה, כל אלו ועוד מאפיינים את רכבי היוקרה ההולכים ומתרבים על כבישי ארצנו בשנים האחרונות. בשורות הבאות יצאנו למסע דרכים על גבי רכב יוקרה (זהות הרכב שמורה במערכת), וזאת במטרה לבדוק את המענה לשאלה המופיעה בכותר: רכבי יוקרה- למי הם מיועדים?

כסף הולך לכסף…

הביטוי העממי: 'כסף הולך לכסף', מקבל משנה תוקף בכל הנוגע לזהות היושבים מאחורי ההגה ברכבי היוקרה (אלא אם כן מדובר בנהגו הפרטי של איש עסקים ידוע). מכיוון שהעלות ההתחלתית של רכבי היוקרה בישראל זהה לעלות הממוצעת של דירת 3 חדרים באזורי הפריפריה, רכישתה של מכונית היוקרה ואחזקתה לאורך זמן, היא אופציה השמורה אך ורק לבעלי האמצעים האמידים שבינינו. ברוב המקרים, בעליהם של רכבי היוקרה הינם אנשי עסקים מצליחים או בעלי מקצועות חופשיים (עורכי דין,רואי חשבון וכדומה) שהפירמה בה הם עובדים נמצאת ברוב המקרים תחת בעלותם.

יחד עם זאת, הביקושים ההולכים וגוברים לרכבי יוקרה בכל רחבי העולם הובילה לכך שיצרניות הרכב הגדולות והיוקרתיות ביותר בעולם, החלו בייצורן של מכוניות יוקרה המיועדות (בהיבט הכלכלי) לפלח שוק רחב יותר, כלומר, ייצור רכבי יוקרה אך לא יקרים יתר על המידה. בקטגוריה זו נמנים רכבי יוקרה דוגמת הב.מ.וו סדרה 5, אאודי A6 ו-A7, קרייזלר סי 300 ועוד.

מיתוג עצמי

רכב יוקרה הוא "כרטיס הביקור" היוקרתי ביותר (וכמובן גם היקר ביותר) אותו יכול להחזיק איש עסקים אמיד ומצליח. ככל שדגם הרכב הינו יוקרתי ויקר יותר, כך בעל הרכב זוכה למעמד של "כוכב על" בכל הנוגע לחוויית הנסיעה שלו בכבישי הארץ.

אדם הבוחר לרכוש לעצמו רכב יוקרה מעביר מסר ברור ומיידי לכל הסביבה הקרובה אליו וגם לאילו הזוכים לראותו לפרקי זמן קצרים על הכביש: אני כאן, אני מצליח ואני אוהב לפנק את עצמי בכסף אותו אני עושה בכוחות עצמי". בדומה לכל תחום אחר בחיים, גם בתחום רכבי היוקרה לזהות המותג יש השפעה ניכרת על מחיר הרכב ועל התדמית היוקרתית ממנה בעל הרכב נהנה. בעולם התדמיות והדימויים בו אנו חיים, אחזקת רכב יוקרה היא למעשה סמל סטאטוס בקרב המצליחנים, האמידים ואוהבי החיים הטובים שבינינו.

הפיתוחים הטכנולוגיים של השנים האחרונות, הפכו את תעשיית רכבי היוקרה למשגשגת יותר, וזאת הודות לשכלולים המתווספים בכל שנה לרכבי היוקרה השונים. שכלולים אלו חולשים על כל מערכות האבזור המיועדות לרכבי היוקרה, החל ממערכות מולטימדיה מתקדמות אותן תוכלו למצוא רק במערכות יוקרה, דרך מערכות בטיחות מובנות השייכות אף הן לרכבי היוקרה בלבד ועד להיצע מרשים ומגוון של פינוקים העומדים לרשות משתמשי הרכב היוקרתי במהלך הנסיעה.

 

 

 

הוסף תגובה