פינוי בינוי – איך זה עובד:

פינוי בינוי – איך זה עובד:

אם אתם תוהים כיצד עובד אותו תהליך מדובר שמתרחש בסביבה האורבאנית בעשור האחרון ביתר שאת, הרי שאתם שואלים את השאלה הנכונה, שכן פרויקט פינוי בינוי יכול לשדרג לכם את איכות החיים, להקפיץ את ערך הנכס שלכם, ולעשות את שני אלו מבלי שתאלצו להוציא ולו אגורה שחוקה מכיסכם הפרטי.

מי משלם על כל זה? היזם שפונה אליכם להתחיל בפרויקט זה לוקח על עצמו את כיסוי כל ההוצאות הנלוות והוצאות פרויקט הבנייה עצמו, ובעצם מאפשר לכם לקבל בסופו של תהליך דירה חדשה, גדולה ומרווחת, שלרוב תהיה גדולה יותר מהדירה שלכם, מפוארת יותר מהדירה שלכם, ובקומה גבוהה יותר (אלא אם תעדיפו אחרת) מהדירה שלכם.

תהליך פינוי בינוי:

בשלב הראשון יזם יפנה אליכם ולשאר דייר הבניין (ולרוב מספר בניינים סמוכים) בכדי להציע את הרעיון של פרויקט פינוי בינוי ביוזמתו. ההצעה תכלול קווים כלליים ואת ההתחייבות שלו כלפי הפרויקט, עם תאריכים משוערים וערך דירות משוער לאחר התהליך.

במידה ותהיה היענות מסוימת מצד הדיירים, מפגש ראשוני יתרחש, בו יינתן נרחב לכל השאלות והתהיות שלכם, ובו תגלו את הפרטים הכלליים על הפרויקט, כולל הערכות של מספרים ותאריכים.

במידה והתנאים הראשוניים יהיו מוסכמים, הרי שחוזה רשמי ינוסח בצורה מקצועית, וכל אחד מבעלי הדירות בבניין יחתום עליו בכדי לאשר את התהליך. היזם פונה עם החוזה הזה לרשות הבינוי, ומתחיל בתהליך הרשמי מול הרשויות.

שינוי הסטאטוס של המבנה והתהליך הפיסי עצמו

בשלב זה נותר לחכות לשינוי הסטאטוס של המבנה או המבנים לסטאטוס של "פינוי בינוי", סטאטוס המאפשר ליזם לפעול בכדי להרוס עד היסוד את הבניין הישן ולהתחיל בבניית המבנה החדש, והגדול יותר.

כל אחד מבעלי הדירות יפוצה לטווח של שלוש שנים (לרוב) בערך השכירות לדירה שלו, וגם בערך הארנונה, וזאת בכדי שיוכל למצוא מקום מגורים חילופי לתקופת הבנייה של הפרויקט.

במהלך הפרויקט ייבנה מבנה גדול יותר מקודמו, ובעלי הדירות הקודמות יקבלו בסופו של דבר דירות גדולות יותר (לרוב), ואף בקומות גבוהות יותר, ובעצם דירות בעלות ערך גבוה יותר.

הוסף תגובה