ביטוח נסיעות לחו"ל

סיימתם צבא, עבדתם קצת ועכשיו אתם עומדים לנסוע להודו או לדרום אמריקה? רגע לפני שאתם מסדרים את הצ'ימידן ונוסעים לשדה התעופה, אל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל. זה לא רק בגלל שאימא מתעקשת שתעשו וגם לא בשביל שתרגיעו אותה ואת אבא, זה בשבילכם, רק בשבילכם.

צעירים רבים ממהרים לנסוע לחו"ל בלי לעשות ביטוח נסיעות. חלקם מוותרים עליו מתוך אמירה ידועה "הכל יהיה בסדר, אין צורך לעשות ביטוח" כפי שרק חבר'ה צעירים שסומכים על עצמם חושבים, אחרים עושים חישוב שתשלום כמה דולרים ביום יכול להיות קצת יותר מדי, אז אולי עדיף להימנע מזה ובמקום זה לשלם על עוד נסיעה לאיים או עוד טיסה או כל דבר אחר.

הבעיה היא שאם מוותרים על ביטוח נסיעות לחו"ל, בוודאי בטיול תרמילאים שהוא טיול מאתגר, אחת כמה וכמה במקומות כמו המזרח הרחוק או דרום אמריקה שיש בהם לא מעט סכנות, עלולים לסכן בכך את החיים והמחיר יכול להיות הרבה יותר משמעותי מכמה דולרים שמשלמים ביום לביטוח. שלא נדבר על זה, ששיטת ה"סמוך יהיה בסדר" לא מתאימה לטיולים מסוג כזה.

למה צריך לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל בטיול תרמילאים

תחילה נסקור בקווים כלליים את הביטוח ולאחר מכן נסביר מדוע חשוב לעשות אותו. ביטוח נסיעות לחו"ל כולל למעשה 3 חלקים. חלק אחד מתייחס לכל הצד הבריאותי-רפואי, הוא כולל החזרים על טיפולים, אשפוז, תרופות, וכן מאפשר הטסה לארץ והמשך טיפול בישראל. החלק השני מתייחס למטען, על כל מקרה של גניבה מקבלים פיצוי בגובה מסוים, החלק השלישי מתייחס למקרה שהטיול מתבטל מסיבות שונות ביניהן צו 8, אז מקבלים החזר על כרטיס הטיסה.

כפי שאנחנו יכולים לראות ולהבין, במחיר של מספר דולרים ביום אפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים אם לא יותר. אך העניין הכספי הוא שולי. עצם העובדה שיש פוליסת ביטוח שדואגת שנקבל את הטיפול הטוב ביותר בלי שנצטרך לדאוג (או שההורים שלנו ידאגו) מבחינה כספית זה לא מעט. רוב הפוליסות של ביטוח נסיעות לחו"ל עבור תרמילאים כוללת בין היתר אפשרות של הטסת בן משפחה להיות איתכם בחו"ל בעת האשפוז, כלומר אתם גם לא תהיו שם לבד ובמידת הצורך גם ידאגו להעביר אתכם לארץ להמשך הטיפול.

נקודה נוספת היא שבמהלך טיול תרמילאים, עושים לא מעט פעילות אתגרית, טארקים, ספורט ימי, צניחה, באג'י ועוד. פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל כוללת בין היתר גם אלמנטים ייחודים שמיועדים לספק ביטוח אם חס וחלילה קורה משהו בזמן פעילות זו. אולי באותו רגע שאתם עומדים להתחיל בפעילות הזאת, אתם לא חושבים על כך, אך תהיו בטוחים, אם חס וחלילה יקרה לכם משהו, אתם תהיו שמחים שיש לכם פוליסת ביטוח שמאפשרת לכם לקבל את הטיפול הטוב ביותר אצל הרופאים הטובים ביותר, בלי לדאוג לכך מבחינה כלכלית.

הוסף תגובה