שאיבת שומן טיפים חשובים

שאיבת שומן הינו הליך קוסמטי המתבצע בניתוח ונועד בכדי להצר היקפים, ולעצב את גוף המטופל.

לא כל אחד שחפץ בניתוח שאיבת שומן, יוכל לעבור אותו, שכן הינו מיועד אך ורק למועמדים מסוימים שעומדים בקריטריונים שונים כגון: גיל מתאים (לא מבוגר מדיי ולא צעיר מדי), אחוזי שומן גבוהים באזורים בעייתיים שקשה מאוד להסירם ללא הניתוח ועוד.

 

המטרה בניתוח לשאיבת שומן

מטרת ניתוח שאיבת שומן הינה הצרת היקפים והסרת עודפי שומן לא פרופורציונאלים שהצטברו באזורים בעייתיים בגוף כמו הירכיים, הבטן התחתונה, הידיים ועוד אזורים שבהם קשה מאוד להוריד את עודפי השומן בדרך שהיא אינה ניתוח. חשוב לציין שניתוח שאיבת שומן לא מסיר צלוליטיס וזוהי לא מטרתו.

 

למי מתאים הניתוח שאיבת שומן ?

המועמדים הפוטנציאלים שיוכלו לעבור את ניתוח שאיבת השומן הם לאו דווקא אנשים בעלי עודף משקל גדול –כפי שרבים מוטים לחשוב, אלא אנשים בעלי משקל תקין שהצטברו באזורים מסוימים בגופם עודפי שומן לא פרופורציונאלים. בנוסף, וכמו בכל ניתוח, אנשים שלוקים במחלות מסוימות כמו מחלות לב, עור וכו' לא יוכלו לעבור את הניתוח.

אין ספק שבימנו, המראה החיצוני משחק תפקיד מאוד חשוב, במיוחד לנשים ובחורות צעירות שמאוד מושפעות משחקניות ודוגמניות למיניהן, ומשום כך, יש מצבים רבים שנשים רזות מגיעות למרפאות לקבוע תור לניתוח ונענות על ידי הרופא המנתח בשלילה כי אינן עומדות בקריטריונים הנדרשים לניתוח זה, דהינו, אם הרופא יאמין שמהמועמדת לניתוח לא זקוקה לו בכלל או שהיא יכולה להוריד את עודפי השומן בדרך אחרת שאינה ניתוח , ימליץ לה על הדרכים האחרות ויסרב בתקיפות לבצע את הניתוח.

 

איך מתבצעת שאיבת שומן ומה קורה אחרי הניתוח

ניתוח לשאיבת שומן נמשך בין 3-5 שעות ומשתנה בהתאם לכמות השאיבה הנדרשת ומתבצע על פי מספר שלבים :

  • לאחר כל הבדיקות הרפואיות ולפני הכניסה לחדר הניתוח ,הרופא המנתח יסרטט בטוש על גוף המטופל את גבולות השאיבה באזורים שסוכמו ובהם יש לבצע את הניתוח.
  • הצוות המטפל יבצע הרדמה מקומית / אזורית על האזורים שבהם שואבים את השומן.
  • הרופא המנתח יבצע באמצעות סכין מיוחדת חתך זעיר באזור שקרוב להצטברות השומן – האזור המשורטט ולו הוא מחדיר מחט מיוחדת ששואבת את השומן מהגוף באותו אזור. וכך הוא ממשיך בכל האזורים המיועדים.

לאחר הניתוח המנותח יצטרך ללבוש מחוך מיוחד וללכת איתו כחודש. תוצאות הניתוח נראות לראשונה רק לאחר שישה שבועות ואילו התוצאה הסופית נראית רק לאחר 6 חודשים מיום הניתוח. לרוב הצלקת שנשארת מהניתוח הינה קטנה מאוד ובקושי נראית לעין.

הוסף תגובה