על רכבי צמ"ה ותקנות תעבורה – היתר נהיגה על ציוד מכני כבד

רכבי צמ"ה הם הגלגלים המניעים את עולם התעשייה הישראלי, במובן הכי מילולי של המשפט

רכבי צמ"ה – ציוד מכני הנדסי – הפכו עם השנים לכלים החשובים ביותר בעולם התעשייה והבניין המודרני. לא ניתן לחשוב על עסק תעשייתי מכל סוג שיכול להסתדר בלי צי של מלגזות ורכבי צמ"ה אחרים שמניעים את גלגלי המפעל, ובוודאי שלא ניתן לחשוב על אתר בנייה מכל סוג, מבניית בניין ועד סלילת כביש, שיכול לעבוד בצורה תקינה ללא רכבי צמ"ה רבים שמפלסים, מיישרים, מעבירים ציוד, מבצעים עבודות עפר ולמעשה עושים כל מה שצריך להיעשות באתר הבנייה. כעת נשאלת השאלה – כיצד נוכל להשתלב בעולם רכבי הצמ"ה, בשביל ליהנות מהרווחים הטמונים בתחום עיסוק זה, שהם רבים כשהם שהנחיצות בציוד זה רבה.

כיצד מקבלים היתר נהיגה על רכבי צמ"ה, ומהם ההגבלות שקיימות כיום בניגוד לעבר?

  • היתר נהיגה על רכבי צמ"ה, במשך שנים, היה כרוך בהכשרה מקצועית שאותה היה צריך לעבור והסמכה של נהיגה ברכב כבד, אולם את ההסמכה הזאת היה צריך לעבור במסגרת מקום העבודה שבו היינו מיועדים לעבוד. המצב הזה נוצר בעקבות הצורך הרב בעבודות עפר ובשאר עבודות צמ"ה, וכך נוצרו מפעילי צמ"ה רבים שלא היו מקצועיים מספיק בכדי לבצע את העבודה ויצרו תקלות רבות שגרמו במקרה הטוב לעיכובים בעבודה ובמקרה הרע לעבודות בנפש.
  • זאת בדיוק הסיבה שהחמירו את תקנות קבלת היתרי הנהיגה, וכיום ההסמכה הפורמלית כרוכה גם ב-10 שעות לימוד תיאורטיות, וב-24 שעות לימוד מעשיות בהן המפעיל המיועד מתנסה מעשית בכל סוגי הרכבים הכבדים בהם הוא מיועד לעבוד ואותם הוא מיועד להפעיל.

בסופו של דבר את ההיתר לא מסובך להשיג, וכך ניתן לבצע עבודות עפר כחוק ולהרוויח מזה לא מעט

גם במצב הנוכחי הזה, שבו היתר הנהיגה כרוך בסך הכל ב-34 שעות לימוד כלליות ובהסמכת נהיגה מעשית, השגת היתר העבודה הזה הוא לא מסובך כלל וכלל. זאת במיוחד בהתחשב בפוטנציאל העצום של השתכרות בעבודות אלה. מדובר, פשוט מאוד, בהזדמנות שחבל לכם לוותר עליה, ועד מהרה תוכלו לבצע בעצמכם עבודות עפר, בנייה, וכל עבודה רווחית אחרת כמפעילים מקצועיים.

הוסף תגובה