מכונות שטיפה – על שם מה ולמה?

 

ראשית יש להבין שאין אנו עוסקים במאמר זה במכונות שטיפה למכוניות, למעשה אנו כן מדברים על מכונות שטיפה המשמשות גם לניקיון רכבים, אולם לא למכונות שנכנסים עם הרכב לתוכן ויוצאים עם רכב נקי. המכונות שטיפה שאנו מדברים עליהם הם מכונות "גרניק", מכונות שטיפה בלחץ מים. ישנם סוגים רבים של מכונות שטיפה בלחץ מים, ולכולן מכנה משותף, אולם מה שמשתנה בין אחת לאחת זה העוצמה שלה, הגודל שלה, ואיך לא – פועל יוצא של כך, גם המחיר.

 

מכונות שטיפה לבית – המכונות שטיפה בלחץ מים לבית הינם גרנקים אשר אוחזות בעוצמה של 110 בר עד 150 בר. אם נתון זה אינו ברור לכם, "בר" (BAR) זו יחידת המידה ללחץ המים. אין ספק כי ניקיון הבית חשוב מאוד, ומכונת שטיפה מסוג זה תבצע את העבודה בצורה היעילה ביותר. המכונה תסיר כל כתם קשה וכל לכלוך שהצטבר בביתכם ומחוצה לו, בחצר או בגרש החניה הפרטי שלכם. מכונות שטיפה אלה דומות במבנה שלהן לשואב אבק, וכן מבחינתך גודלן (נתון חשוב לצורך אחסון). מעבר לכך, הן צורכות ומופעלות ע"י חשמל. מכונות ביתיות אלה מצוינות גם לניקוי רכבכם האישי, או כל משטח אחר אשר אינו גדול מדיי. מכונות אלה מפעילות לחץ מים קרים בלבד.

 

מכונות שטיפה תעשייתיותמכונות שטיפה בלחץ מים לסקטור התעשייתי זה סיפור אחר לגמרי. אמנם גם הם, בדיוק כמו מכונות שטיפה לבית בסה"כ מכונות שטיפה בלחץ מים, אולם במקרה זה מכונות כבדות משקל אלו מיועדות לניקוי משטחים גדולים במיוחד, ולכלוך מצטבר עיקש מאוד. מכונות אלה מיועדות בעיקר למפעלים, בתי מלאכה, מוסכים, האנגרים ומחסנים. ברמת המבנה שלהן, הן גדולות לפחות פי 3 ממכונות שטיפה ביתיות, וכן הן גם פועלות בצורה שונה. על מנת לנקות משטחים קשים כל כך, המכונות האלה מפעילות לא רק לחץ מים קרים, אלא גם לחץ מים חמים המופעלים ע"י קיטור. לכן, מכונות אלה ובניגוד גמור למכונות שטיפה בלחץ מים ביתיות פועלות בעיקר ע"י בנזין ובעלות מנוע מסוג זה, ולא מופעלות באמצעות חשמל. בתחילת המאמר דובר על כך שההבדלים העיקריים, מעבר לייעוד המכונות, הם גם ברמת המחיר, שכן מכונות לשטיפה תעשייתיות יקרות בהרבה ממכונות לשטיפה בלחץ מים קרים לשימוש ביתי, ועל כך נפרט מיד.

 

אז כמה זה עולה? – ובכן, מכונות לשטיפה בלחץ מים קרים לשימוש ביתי, עולות בין 700 ₪ ומגיעות ל-1,500 ₪. לצורך ההבנה, אם תרכשו מכונת שטיפה בלחץ מים קרים בעלת עוצמה של 110 בר, תוכלו למצוא אותה במגוון חנויות ובאמצעות מספר רב של ספקים במחירים שנעים בין 600-800 ₪. לעומת זאת, מכונות לשטיפה בלחץ מים חמים למגזר התעשייתי והעסקי יכולות להגיע לסכומים של עד 60,000 ₪!  המחיר משתנה בעיקר ע"י שני פרמטרים, האחד הוא החברה המייצרת את המכונה (היצרנית), והשני הוא לחץ המים של המכונה (הנמדד כאמור לפי BAR).

הוסף תגובה