השתלת שיניים ביום אחד – למי זה מתאים?

בתחום השתלות השיניים, טכנולוגיות ופיתוחים חדשים מאפשרים שימוש בשיטות מתקדמות וחדשות להשגת תוצאות אופטימליות, במינימום סיכונים וכאב. בין השיטות הקיימות, שיטת השתלות שיניים ביום אחד הפכה לאחת מן האופציות המועדפות על ידי מטופלים, בעקבות היתרונות הרבים של השיטה. שיטה זו מבטיחה פתרון קבוע לבעיית מחסור בשיניים תוך מפגש טיפולי אחד ואילו בהליכי השתלות שיניים 'רגילות' יש צורך במספר מפגשים.

יש לציין כי השתלת שיניים ביום אחד הינה פרוצדורה מורכבת, וטרם ביצועה, המטופל עובר מספר בדיקות במטרה לוודא כי הוא כשיר לעבור השתלה כזו וששיטה זו אכן תשיג עבורו את התוצאות הטובות ביותר בהתאם למצב בריאותו הכללי ומצב הפה, החניכיים והלסת שלו.

מהיתרונות הבולטים של הליך השתלת שיניים ביום אחד זה שהתהליך מהווה פתרון אופטימלי עבור אנשים הזקוקים לה עקב טראומה – איבוד שן או מספר שיניים עקב חבלה. במקרה כזה, חלל הפה עלול להיות חשוף לזיהומים, סיכון שהשתלת שיניים ביום אחד שוללת במידה רבה הודות לטיפול המהיר. מעבר לכך, יש גם את הפן האסתטי.

בנוסף, אנשים אשר סובלים מחרדה בעקבות טיפולי שיניים מתנחמים באפשרות לבצע השתלת שיניים ביום אחד, שכן היא מקצרת למעשה את הטיפול על כל אי הנוחות הכרוכה בו מבחינתם לכדי מפגש אחד בלבד במקום סדרת מפגשים, וזה עוזר להתמודד עם הפחד.

השתלות שיניים ביום אחד מתאימות לאנשים בעלי בריאות כללית טובה. עם זאת, ישנם מקרים בהם אולי לא יהיה ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד. להלן כמה דוגמאות למקרים בהם יתכן והשתלת שיניים ביום אחד לא תהיה אפשרית: מטופלים עם בעיות בעצמות הלסת, מטופלים אשר סובלים מבעיות בקרישת הדם ו/או שנוטלים באופן קבוע מדללי דם, מטופלים עם בעיות פה וחניכיים כגון דלקות חניכיים כרוניות או פטרת או אי כשירות המטופל לעבור השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בטשטוש (סדציה). פעמים רבות כאשר מדובר על השתלת שיניים מורכבת, בכדי לבצע ביום אחד יהיה צורך לבצעה כשהמטופל הינו תחת סדציה או הרדמה מלאה.

חשוב לוודא שהמקום בו בוחרים לבצע את הטיפול כולל צוות מרפאה בעל ניסיון רב בביצוע השתלות שיניים. כדאי לבצע תכנון מקדים באמצעות הדמיה ממוחשבת כדי שביום ההשתלה עצמו הטיפול יעבור חלק וללא בעיות. ניתן למצוא, לדוגמה, מרפאות אשר מציעות השתלות שיניים בתל אביב ויכולות להציג אחוז הצלחות גבוה בטיפולים קודמים, הודות לתכנון המקדים של מיקום השתלים והחדרה נקודתית ומדויקת שלהם ללא פתיחת חניכיים נרחבת.

הוסף תגובה