5 טיפים להשבחת נכס

בדרך כלל אנשים שרוכשים נכסים לרוב עושים זאת מתוך מחשבה על העתיד, שכן רכישת נכס זו השקעה. לכן אפשר להבין אתכם אם גם אתם תוהים כיצד תוכלו להעלות את ערך הנכס שקניתם לפני שנים, וכדאי לדעת שלא אחת מומלץ יהיה להתייחס לא רק לפנים הנכס אלא לניהול הבניין כולו גם מבחינה חיצונית. בשל כך, חשוב לדעת כי לרוב, ניהול כל נכסי הבניין ע"י חברת ניהול ועד בית חיצונית מאפשר השבחה של הבניין כולו, וטיפולו השוטף אמון בידי אנשי מקצוע, ולכן מעלה את ערך הנכס.

לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם בתהליך וכדאי להתייחס אליהם בעת בחירת ההשקעות השונות:

  1. שמאי מקרקעין: מומלץ לפנות אל שמאי מקרקעין שייתן לכם הערכה מדויקת ועדכנית לנכס כי כך תוכלו לדעת איפה אתם עומדים וכמה להשקיע בשיפוץ ובהשבחה.
  2. חזות המבנה: היום זה כבר ברור יותר מאי פעם – אנשים לא יקנו נכס בבניין לא מושקע. לכן כדאי יהיה להתאגד עם השכנים, להגיע להחלטה משותפת ולשפר את חזית הבניין, בין אם זה כולל את שינוי הטייח ובין אם זה כולל כל עבודה אחרת.
  3. יצירת מקומות חניה: לא אחת אנשים מורידים מהפרק נכס שאין לו חניה, ובהחלט ניתן לומר שיצירת מקומות חניה חדשים יכולים להעלות את ערך הנכס כולו.
  4. ניקיון שוטף: ככל שהבניין מושקע יותר מבחינה חיצונית ומבחינת הניקיון כך הערך שלו עולו והביקוש שלו רב יותר.
  5. ההשקעה בחללים המשותפים: בשנים האחרונות ניתן לראות עוד ועוד בניינים שבהם נעשית השקעה גדולה יותר בחללים המשותפים. זה יכול לכלול את לובי הבניין, את הקמתה של בריכה משותפת, חדר כושר או כל דבר אחר אשר בסופו של התהליך יעלה את נכסי הדירות בבניין.

חשוב לדעת שהשבחת נכס זה לא עניין של מה בכך ולכן הדבר החשוב ביותר הוא להתייעץ עם המומחים בתחום. כמו כן, מעבר לכך שכדאי יהיה לפנות אל מי שיש לו ניסיון בנושא, כדאי יהיה גם לתכנן את העלויות מראש ולדעת לאיזה אתגר אתם מכניסים את עצמכם. אומנם זה נכון שלעיתים ההשקעה הכלכלית בשיפוצי ובהשבחת הנכס יכולה להיות גדולה, אך בסופו של דבר זה מה שמעלה את ערך הנכס כולו ולכן פעמים רבות זה משתלם.

הוסף תגובה